رئیس اداره برق شهرستان اردکان گفت: با اجرای طرح مدیریت اضطراری برق، برق مصرفی در شهرستان اردکان کاهش یافت.
کد خبر: ۶۴۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 09 August 2018

میرفخرالدینی رئیس اداره برق شهرستان اردکان با اشاره به کاهش برق مصرفی در اردکان گفت: بسیاری از ادارات در اردکان دارای کنتور هوشمند هستند و برخی دیگر از طریق کابل مصرفی انرژی قرائت می‌شوند از مقایسه کنتور‌ها در این مدت با اجرای طرح مدیریت اضطراری انرژی برق به میزان قابل توجهی مصرف برق کاهش پیدا کرده است و مصرف برق ۲۰ مگاوات در زمان پیک مصرف کاهش داشته است.

رئیس اداره برق شهرستان اردکان با اشاره به مصرف متفاوت برق در استفاده از کولر‌های آبی و گازی افزود: کولر گازی ۴ برابر بیشتر از کولر آبی برق مصرف می‌کند و توصیه ما این است که اگر قرار است شهروندان از کولر گازی استفاده کنند از کولر‌های دارای نشان مصرف و استفاده کنند کنند و دمای کولر را بر روی ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنند چرا که هر ۱ درجه افزایش دمایی که بر روی کولر‌ها انجام می‌شود ۳ درصد کاهش برق در آن روز را در پی خواهد داشت.

میرفخرالدینی در توصیه به شهروندان برای کاهش برق مصرفی خود گفت: صرفه جویی به معنای مصرف نکردن نیست بلکه به معنای بهینه و درست مصرف کردن است در بحث خانگی که بیشترین آمار متقاضیان را به خود اختصاص داده است؛ خواهش ما این است که از وسایل پر مصرف همانند ماشین لباس شویی، ظرف شویی و وسایلی مانند جارو برقی و اتو در زمان پیک مصرف استفاده نکنند زمان پیک مصرف از ۱۱ صبح تا ۱۶، ۸ تا ۱۲ شب است که بیشترین زمان مصرف از وسایل خنک کننده در منازل است.

وی ادامه داد: مردم بهتر است از خرید وسایل برقی با راندمان پایین انرژی پرهیز کنند و از دستگاهی که دارای راندمان پایین هستند استفاده کنند.

میرفخرالدینی گفت: شهروندان بهتر است در طول روز از انرژی نورانی طبیعی استفاده کنند و حد امکان از روشن کردن چراغ در روز خود داری کنند و در مکان‌های کم تردد خانه از سنسور‌های هوشمند برای روشنایی آن استفاده کنند در بحث کولر‌های آبی حتما از سایبان استفاده کنند تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای کاهش مصرف برق در سطح شهر چند طرح اجرا شده است که میزان قابل توجهی از مصرف را کاهش داده است، یکی از این طرح‌ها کاهش برق مصرفی بانک‌ها که میزان برق مصرفی آن‌ها پایش می‌شود و تا به حال مورد خاصی گزارش نشده است طرح دیگر تعویض چراغ‌های ۴۰۰ مگابایتی به ۲۵۰ مگابایتی است که مصرف برق را به صورت چشم گیری در شهر کاهش داده است.

وی در خصوص نرخ فروش برق در اردکان گفت: نرخ‌های برق دارای تعرفه‌های مختلف است، تعرفه کشاورزی کمترین میزان قیمت و تعرفه تجاری بالاترین میزان قیمت را دارد، که به طور متوسط هر کیلوبایت ۷۲ تومان و ۹ ریال در شهرستان برق به فروش می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار