معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد تشریح کرد
لطفی در پاسخ به این سوال که "آیا وارد نشدن بخشی از اطلاعات در سایت موسسه تایمز صحت دارد" گفت: متاسفانه دفتر همکاری بین المللی ما قسمت مربوط به گزارش درآمدهای صنعتی را کاملاً خالی گذاشته بود.
کد خبر: ۶۴۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 09 August 2018

 امسال با انتشار نتایج رتبه بندی تایمز و غیبت دانشگاه های مطرح یزد انتقادات فراوانی به عملکرد این دانشگاه ها وارد شد. محمد صالح اولیا رئیس دانشگاه یزد پیش از این در این رابطه گفته بود: علت غیبت نام دانشگاه یزد در این رتبه بندی در سال ۲۰۱۸ که دستاویز برخی شیطنت ها هم شد این بود که بخشی از اطلاعاتی که می بایست در سایت مربوطه وارد می شد، دیر وارد شد. (بیشتر بخوانید)

در همین راستا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا گفت: رتبه بندی های QS، تایمز و شانگهای سه رتبه بندی معتبر و اصلی بین المللی است که البته معیارهای متفاوتی نیز دارند.

محمد‌مهدی لطفی افزود: با مراجعه به سایت موسسه تایمز می توان دریافت این موسسه برای رتبه بندی دانشگاه های جهان ۵ شاخص اصلی شامل آموزش، پژوهش و تحقیق، میزان استنادات و ارجاعات به دانشگاه، ارتباطات بین المللی و در نهایت حجم درآمدهای صنعتی و ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت را داراست.

 

منبع: یزد آوا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار