سفیر اتریش در ایران با اشاره به برنامه های اتحادیه اروپا برای منتفع شدن ایران از منافع برجام گفت: صدای واحد 28 کشور این اتحادیه و پیشنهاد دیجیتالی کردن نقل و انتقالات با ایران از مهمترین پیام های امروز ما به ایران است.
کد خبر: ۶۴۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 12 August 2018

'اشتفان شولتس' روز شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی و بازرگانی استان یزد در اتاق بازرگانی این استان گفت: ایران از نظر قوانین بین المللی با توجه به عمل به تعهدات خود در برجام بر اساس گزارشهای سازمان انرژی اتمی باید بتواند از حق و حقوق خود برخوردار شود.
وی افزود: با توجه به اینکه هنوز مقررات اجرایی آمریکا در تحریم ها روشن نیست با وجود تلاشهای فشرده اتحادیه اروپا ، ما هم در تاریکی قرار داریم ولی بعد از سفر ارزشمند دکتر روحانی به اتریش برنامه ای راهبردی با ایران طراحی کردیم.
سفیر اتریش بر لزوم تدوین سیاستگذاری ها برای تکمیل برنامه های راهبردی تاکید کرد و گفت: صدای واحد 28 کشور اروپایی برای تداوم همکاری ها با ایران و تلاش کشورهایی همچون اتریش برای مشارکت های موردی از نتایج مثبت ارزیابی ها و اعتماد این اتحادیه در چند هفته اخیر است.
شولتس، مهمترین مشکل با ایران را نقل و انتقال مالی عنوان و تصریح کرد: به دنبال ارائه کارهای نوآورانه همچون مبادلات و نقل و انتقالات دیجیتال با نگاه به فاصله گرفتن از مسیر پولشویی در کنار طراحی روشها و فرصتهای مدرن برای حفظ کانالهای مالی میان ایران با اروپا هستیم.
وی یادآور شد: روابط میان ایران و اتریش در طول 700 سال، مستند و نزدیک بوده و هدف از این سفر به عنوان نخستین سفر استانی بعد از ریاست دوره ای اتریش بر اتحادیه اروپا، ارزیابی همکاری ها است.
سفیر اتریش در ایران افزود: باید در این سفر با ترسیم نقشه راه در 2 یا سه محور برای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی ، جدول زمان بندی و نقشه عملیاتی ارائه کنیم.
شولتس با احترام به روابط صدها ساله ایران و اتریش و گرامی داشت صد و شصتمین سالگرد قرارداد کشتیرانی با ایران گفت: در آن زمان اتریش بعد از روسیه دومین کشور بزرگ اروپا بوده است.
وی با اشاره به موفقیت های اتریش در بهره گیری از انرژی های نو و خورشیدی و تأمین و امنیت آب اظهار داشت: در کنار این 2 حوزه ، گردشگری موفق بویژه گردشگری طبیعت نیز ظرفیت خوبی برای همکاری میان یزد و اتریش است.
سفیر اتریش در پایان تأکید کرد : ایران و اتریش در واقع مکمل یکدیگر هستند و احترام امروز ایران بیانگر قابل اعتماد بودن آنها برای کشور ماست.
رایزن بازرگانی سفارت اتریش هم در این جلسه گفت: مشکلات امروز نباید اراده ما را در تداوم همکاری ها سست و منصرف کند و نباید به کسی اجازه دخالت در ارتباطات میان 2 کشور بدهیم.
'کریستف گراب مایر' افزود: ایران کشور بزرگی است که توانسته مشکلات بزرگتر از تحریم های امروز را حل کرده و موفق شود با این حال تقویت و توسعه اهداف اقتصادی با شرکتهای موردی در استانهای ایران محقق خواهد شد.
وی با اشاره به خلاقیت ایرانی ها در گذر از تحریم ها تأکید کرد : ایرانی ها و بویژه یزدی ها همچون گذشته توان حل تمام این مشکلات را دارند .
وی همچنین به ظرفیت های مختلف استان یزد بویژه در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: نباید رشد بالای گردشگری با کاهش سطح رضایتمندی گردشگران در آینده موجب توقف تلاشها شود به همین دلیل توجه به نظر مخاطبان ضروری است.
اتریش با حدود 9 میلیون نفر جمعیت و رشد اقتصادی 3.03درصد در قلب اروپای مرکزی، کشوریِ پیشرفته محسوب می شود و چند دفتر بین المللی در وین پایتخت این کشور قرار دارد.
این کشور برای سومین بار از روز یکشنبه یازدهم تیرماه امسال ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به مدت 6 ماه برعهده گرفت، اتریش در سالهای 1998 و 2006 نیز ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده داشته است.
استان یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی ایران، سومین شریک تجاری و صادراتی اتریش، بعد از تهران و ارومیه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار