مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با تأکید بر اینکه شوراهای فرهنگ عمومی نباید وقت اعضا را هدر دهد گفت: نیازمند حرکت به سمت یک برنامه دقیق و تخصصی هستیم.
کد خبر: ۶۴۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 14 August 2018

مجید جوادیان زاده در جمع اعضاء شورای فرهنگ عمومی مروست با اشاره به اینکه تدوین سند آینده پژوهی استان بعنوان یکی از برنامه‌های اصلی و محوری شورای فرهنگ عمومی استان در نظر گرفته شده است اظهار داشت: یکی از عمده مشکلات فرهنگی ما بخصوص در فرهنگ عمومی برگرفته از تنوع در تعریف‌های است که از فرهنگ در جامعه و یا در بین مسئولان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به اهمیت نگاه ویژه اعضای شوراهای فرهنگ عمومی در استان نسبت به رسیدگی به مسائل و مشکلات اشاره کرد و گفت: شوراهای فرهنگ عمومی نباید وقت اعضا را هدر دهد بلکه باید با یک برنامه ریزی دقیق، مدون و تخصصی رفتارها و هنجارهایی را که در جامعه وجود دارد را با ارزش‌ها و باورها هماهنگ سازیم.

وی به اهداف سند آینده پژوهی استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: ما در سند آینده پژوهی استان به دنبال این هستیم که با بررسی آسیب‌های کنونی جامعه و آینده پژوهی از مشکلات و آسیب‌هایی که پیش بینی می‌کنیم برای سال‌های آتی ممکن است ایجاد شود برنامه‌ریزی کنیم و ابزارهای پیشگیری خود را در این زمینه به کار بگیریم.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: انتظاری که از شوراهای فرهنگ عمومی در استان یزد داریم این است که به سمت تعامل و گفتار بروند تا با برگزاری نشست‌های گفتاری به هم‌فکری موضوعی و مفهومی برای حل آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی برسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه تلاطم مدیریتی و تنوع تعریف فرهنگی سبب پیچیدگی فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی شده است اضافه کرد: نیازمند حرکت به سمت یک برنامه دقیق و تخصصی هستیم تا به نتیجه مورد نظر خود دست یابیم.

شورای فرهنگ عمومی در کاهش مشکلات اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارد

حجت فلاحتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست در این نشست گفت: شورای فرهنگ عمومی در کاهش مشکلات اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارد و نهادی است که می‌تواند در تبیین و ارتقا فرهنگ عمومی و جلوگیری از بسیاری آسیب‌ها مؤثر عمل کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مروست با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی عرصه‌ای از فرهنگ است که رابطه مستقیمی با عموم مردم دارد خاطرنشان کرد: در واقع هر امری که در بین مردم بعنوان فرهنگ تلقی می‌شود جزئی از فرهنگ عمومی است و ما بعنوان اعضا شورای فرهنگ عمومی باید با کمک مصوبات این شورا مسیر حرکت حیات جامعه جهت دهی و از ورود فرهنگ‌های ناصحیح به جامعه جلوگیری کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار