نگویید نمیگذارند؛ این نمیگذارند حرف قابل پذیرشی نیست. خیلی ها هم میگفتند، قبلاً هم میگفتند، حالا هم بعض یها میگویند نمیگذارند؛ نمیگذارند یعنی چه؟ شما چه در مجلس، چه در دولت، چه در قوّه قضائیّه،چه در نیروهای مسلّح، چه در بخشهای گوناگون مربوط به دولت، توانای یهایی دارید، امکاناتی در اختیار دارید، از این امکانات استفاده کنید؛ تا میتوانید کار کنید؛ نگذارید لحظه ای بی کار بگذرد...حرکت را بر اساس اصول انقلاب تنظیم کنید؛ از حاشیه سازی پرهیز کنید، به حلّ  مشکلات مردم بپردازید... و مسئله ی مدیریّت جهادی؛ این توصیه مربوط به همه است.


توصیه ای به  خصوص دولت و قوّ ه ی مجریّه: اوّلاً این را همه بدانند، بنده دولت را حمایت میکنم. من از همه‌ی توانی که در اختیارم هست استفاده خواهم کرد برای کمک به دولت؛ دولت را تأیید میکنم، حمایت میکنم، مثل همه‌ی دولتهای گذشته. نسبت به مسئولان بلندپایه‌ی دولت - آنهایی که میشناسم -
اعتماد دارم. همه ی دولتهایی که بعد از انقلاب سر کارآمدند، دولتهای منتخب مردمند و بنده در همه‌ی این دوره‌ها - آ نوقتی که مسئولیّت داشتم - از همه‌ی این دولتها حمایت کردم. همه‌ی دولتها هم نقاط مثبتی دارند، [هم] نقاط منفی ای دارند؛ هیچ دولتی نیست که بگوید من همه‌ی نقاطم مثبت است یا کسی بگوید همه‌ی نقاطش منفی است؛ نه، مثبت و منفی مخلوط است.

البتّه نسبت به دولتهای گذشته، بهتر این است که نقد به صورت کارشناسی انجام بگیرد؛ نقد در منبرهای عمومی خیلی مصلحت نیست؛ نسبت به دولت کنونی هم نقد باید منصفانه، محترمانه، دلسوزانه باشد؛ به معنای مچگیری، به معنای اذیّت کردن نباشد؛ این مطلب اوّل. ثانیاً به مسئولین دولت عرض میکنم:


اقتصاد مقاومتی را جدّی بگیرید. خب، رئیس جمهور محترم گفتند، مسئولین دیگر هم کم و بیش اظهار کرده‌اند ، گفته اند، منتها باید عمل کرد.
بیانات  رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام/ 16 تیر93