رییس دانشکده طب ایرانی یزد طب ایرانی و طب رایج مکمل هستند و یکدیگر را نفی نمی‌کنند، گفت: تنها مرکز بستری طب ایرانی کشور در یزد آغاز به کار کرد .
کد خبر: ۶۴۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 15 August 2018

 دکتر«مجید امتیازی» با بیان این‌که در حال حاضر دو سلامتکده طب سنتی دولتی در یزد فعال هستند، اظهار کرد: یک دانشکده طب سنتی استان در اردکان و دیگری در بیمارستان شهید صدوقی یزد در مرحله تجهیز و راه‌اندازی است.

وی افزود: مرکز بستری طب ایرانی بیمارستان شهید رهنمون با 9 تخت مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت و در آینده‌ای نزدیک به طور رسمی افتتاح می‌شود.

رییس دانشکده طب ایرانی یزد با بیان این‌که در حال حاضر دو سلامتکده خصوصی در یزد فعال می‌کنند ، گفت:‌ هدف از راه‌اندازی این مراکز ارائه کلیه خدمات طب سنتی براساس قواعد علمی به مراجعین و بیماران است.

این متخصص طب ایرانی خاطرنشان کرد: در کلینیک اصلی بیمارستان‌های شهید صدوقی، رهنمون،شهدای محراب و کلینیک خاتم‌الانبیا خدمات طب ایرانی به مراجعین ارائه می‌شود .

رییس دانشکده طب ایرانی یزد همچنین بر ضرورت آگاهی بخشی مردم در خصوص استفاده از درمان‌های طب ایرانی و مراجعه به مراکز مجاز تاکید کرد و گفت: طب ایرانی و طب رایج مکمل هستند و یکدیگر را نفی نمی‌کنند.

«محمد خدادوست» مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت هم گفت: در حال حاضر در 17 دانشگاه علوم پزشکی کشور متخصص طب ایرانی تربیت می شود و در مجموع تعداد 50 سلامتکده، درمانگاه و دانشکده در کشور دایر است .

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در هشت دانشگاه رشته داروسازی سنتی و هشت دانشگاه، رشته تاریخ پزشکی راه اندازی و تاکنون تعداد 120 فارغ التحصیل شده‌اند و 500 دانشجو در این دانشکده‌ها مشغول به تحصیل هستند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار