سرپرست فرمانداری یزد:
سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به مشکلاتی که برخی گلخانه‌ها برای مردم یزد ایجاد کرده اند، گفت: این مشکلات باید ظرف یک ماه آینده ساماندهی شود.
کد خبر: ۶۴۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 15 August 2018

عباس حیدری در نشست بررسی مشکلات گلخانه های یزد با اشاره به اینکه فلسفه وجودی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و خدماتی ارائه خدمات به مردم و رفع موانع و مشکلات آنان است، اظهار داشت: یکی از راه‌های تسهیل‌گر در شرایط سخت کنونی، هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و پرهیز از بخشی نگری در اقدامات است.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی یک سیستم مکمل هستند و چنانچه یکی از بخش‌های این سیستم با مشکلی مواجه شود، کل سیستم دچار خلل شده و تعلل در اقدام و خدمات رسانی صحیح و به موقع را در پی خواهد داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: بر این اساس، جلسات هماهنگی بین دستگاهی فرآیند مطلوبی است که علاوه بر اشراف تمام دستگاه‌ها بر فعالیت‌ها و دامنه خدمات‌رسانی یکدیگر، نتایج مطلوبی در راستای رضایت‌مندی مردم در پی خواهد داشت.

سرپرست فرمانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت برای نظارت بر صنایع روستایی و گلخانه‌ها و اقدامات پیشگیرانه در راستای حفظ سلامت و بهداشت مردم تاکید کرد.

وی افزود: در این مقطع زمانی لازم است طی یک کار ضربتی از همین امروز تا حداکثر تا یک‌ماه آینده، با تشکیل گشتی مشترک با مسئولیت بخشداری مرکزی و عضویت نمایندگانی از مرکز بهداشت شهرستان یزد، جهاد کشاورزی و فرماندهی انتظامی شهرستان، از گلخانه های سطح بخش مرکزی بازدید کرده و برخورد لازم با متخلفان صورت گیرد.

حیدری عنوان کرد: نظام مهندسی کشاورزی نیز باید در هنگام صدور و تمدید پروانه گلخانه ها، پیش بینی‌های لازم را برای اخذ تعهد برای حفظ بهداشت و سلامت عمومی در نظر بگیرند و با متخلفان هم برخوردهای بازدارنده مناسب داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم اجرای برنامه های آموزشی تأکید کرد و در مورد مباحث مطرح شده در جلسه از جمله شکایات مردمی مبنی بر استفاده از کودهای غیر فرآوری شده در گلخانه ها، لزوم نصب شناسنامه گلخانه ها، دپوی پسماندهای گلخانه ای در روستاهای بخش مرکزی، تعرفه های برق گلخانه‌ها و ... موارد جمع بندی و به تصویب رسید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار