کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد از افزایش دمای هوا تا اوایل شهریور ماه 97 خبر داد و پیش بینی کرد که در این مدت دمای هوای مرکز استان 39 تا 41 درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.
کد خبر: ۶۴۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲ 15 August 2018

محمدرضا شیرغلامی میانگین دما هوای شهر یزد در چهار ماهه نخست سال جاری را 26.5 درجه سانتیگراد ذکر کرد و افزود: در حالیکه این عدد در مدت مشابه سال گذشته ، 27.4 درجه بود.
وی اضافه کرد: در تابستان امسال تدوام روزهای گرم با دمای 40 درجه در شهر یزد نسبت به سال قبل بیشتر بود و این موضوع سبب شد تا مردم نسبت به سال گذشته احساس گرمای بیشتری بکنند.
این کارشناس هواشناسی میانگین دمای تیر ماه شهر یزد را 32.8 درجه بیان کرد و اظهار داشت: سال گذشته دمای هوا 32.3 درجه و میانگین بلند مدت آن 32.6 درجه سلسیوس بود.
شیرغلامی افزود: بیشینه دمای هوای شهر یزد دیروز(دوشنبه) به 40 درجه سانتیگراد رسید که در میان 31 استان کشور هفتمین مرکز گرم ایران بود.
وی با بیان اینکه دیروز کرمانشاه و سنندج از یزد گرمتر بود، اظهار داشت: روزهای آینده پدیده جوی خاصی در استان نخواهیم داشت و آسمان عمدتا صاف و فقط در ساعات بعد از ظهر افزایش سرعت باد پیش بینی می شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد خاطر نشان کرد: همچنین در گرمترین ساعت امروز و فردا دمای هوای مرکز استان به 39 درجه و 2 شب آینده در خنک ترین ساعت به 23 درجه می رسد.
شیرغلامی افزود: در 24 ساعت گذشته گرمترین نقطه استان شهر بافق با بیشینه 42 درجه و خنک ترین آن سبزدشت با کمینه 11 درجه سانتیگراد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار