سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تمام شرکت های هوایی فعال در ایران موظفند، بلیت مورد نیاز متقاضیان را به پول رایج کشور عرضه کنند و هموطنان هرگونه تخلف در این زمینه را با مراجعه به آدرس www.cao.ir به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند.
کد خبر: ۶۴۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 15 August 2018

به گزارش «تابناک یزد»، رضا جعفرزاده روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: هیچ شرکت هواپیمایی در ایران مجاز به فروش بلیت به صورت ارزی نیست و شرکت های هوایی خارجی در ایران باید بلیت خود را ریالی به متقاضیان بفروشند.

وی اضافه کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه حاکمیتی صنعت هوانوردی کشور بر نحوه فروش بلیت پروازهای داخلی و خارجی نظارت دارد و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی خواهد کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن یادآوری افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای گذشته اظهار داشت: 60 درصد هزینه شرکت های هوایی، ارزی است و این مساله قیمت بلیت پروازها را در مسیرهای داخلی و خارجی افزایش داد.

جعفرزاده گفت: مذاکرات لازم برای تعدیل قیمت بلیت هواپیما، بین سازمان هواپیمایی کشوری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام شده تا ارز مورد نیاز شرکت های هواپیمایی از طریق سامانه نظام یکپارچهٔ معاملات ارزی نیما تامین شود.

وی افزود: اختصاص ارز شرکت های هوایی از طریق سامانه نیما موجب کاهش قیمت بلیت هواپیما خواهد شد و برای اختصاص ارز مورد نیاز شرکت های هوایی از طریق این سامانه، منتظر ابلاغیه کتبی آن هستیم.

جعفرزاده در پاسخ به این سوال که در صورت ابلاغ بسته ارزی از طرف بانک مرکزی قیمت بلیت هواپیما چند درصد افزایش خواهد یافت، گفت: این موضوع بستگی به قیمت بلیت سامانه نیما خواهد داشت.

به گفته وی، طبق ضوابط و مقررات تمام شرکت های هوایی با تعیین قیمت بلیت، باید بر نحوه فروش آن نیز توسط آژانس ها و دفاتر فروش نظارت کافی داشته باشند و به متقاضیان نیز توصیه می شود بلیت های خود را از مراکز و آژانس های غیرمجاز خریداری نکنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری این را هم اضافه کرد: مردم می توانند برای تایید اصالت بلیت هواپیما به سایت سازمان هواپیمایی کشوری و یا سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند.

در روزهای گذشته اخباری مبنی براینکه در برخی از مسیرهای بین المللی فروش بلیت با ارزهای خارجی صورت گرفته انتشار یافت، اما سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که هرگونه فروش بلیت در ایران باید با پول رایج کشور انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار