مدير عامل آب منطقه‌اي يزد از تامين سالانه قريب 13 ميليون مترمكعب آب مورد نياز بخش‌هاي مختلف استان با بهره‌برداري از سد مخزني هرات كه داراي پيشرفت 88 درصدي است، خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 15 August 2018

«محمد‌مهدی جوادیان‌زاده» ضمن بازدید از مراحل اجرايی سد مخزنی هرات و تاسیسات وابسته، هدف از اجرای این سد مخزنی را تأمین آب در بخش‌های شرب، صنعت، کشاورزی، محیط زیست و جلوگیری از سیلاب منطقه و اتلاف آبهای سطحی در زمان بارندگی‌های فصلی بیان كرد.

وي ادامه داد: با ساخت این سد سالیانه 4.5 میلیون متر مکعب آب برای بخش شرب، دو میلیون متر مکعب برای بخش صنعت، 3.8 میلیون متر مکعب برای بخش کشاورزی و 2.6 میلیون مترمکعب برای بخش محیط زیست تخصیص داده شده است كه از محل این سد تأمین می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد اعلام کرد: هزینه ساخت این سد از محل بودجه ملی تخصیص داده شده و پرداخت آن باید از سوی وزارت نیرو انجام شود.

«باقري‌پور» معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد تصریح کرد: سد مخزنی هرات از نوع خاکی با هسته رسی با حجم مخزن سد معادل 23.4 میلیون مترمکعب و طول تاج 505.74 متر، عرض 8 متر و ارتفاع آن از پی 55 متر است.

وي ادامه داد: تا پایان تیرماه سال جاری، حجم عملیات اجرايی شامل یک میلیون و 960 هزار و 313 متر مکعب خاکریزی ، 43 هزار متر مکعب بتن‌ریزی و همچنین حفاری و تزریق 25 هزار متر طول است.

باقري‌پور تصریح کرد: ساختگاه سد روی رودخانه اعظم در 55 کیلومتری جنوب غربی شهرستان مروست واقع شده است و درصد پیشرفت عملیات اجرايی سد 88 درصد است و امیدوایم 12 درصد باقی مانده با تأمین اعتبارات لازم انجام شود .

گفتنی است، در حاشیه این بازدید مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد و جمعی از مدیران و معاونین این شرکت با حجت الاسلام حسینی امام جمعه مروست دیدار و درمورد مسائل و مشکلات آب و راه‌های صرفه‌جويی در آن بحث و گفت‌وگو كردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار