فرماندار مهریز با بیان اینکه باغ شهر تاریخی استان یزد ظرفیت های بالایی در سرمایه گذاری دارد، می گوید: گردشگری و واحدهای بوم گردی ، کشت گیاهان کم آبخواه ، انرژی خورشیدی ، خودروسازی و هواپیماسازی زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری در این شهرستان است.
کد خبر: ۶۴۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰ 16 August 2018

به گزارش «تابناک یزد»، سید محمد رستگاری در نشست نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری در باره فرصت های سرمایه گذاری شهرستان اظهار داشت: بخش کشاورزی مهریز سال های گذشته به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی، آسیب پذیر شد.
وی اضافه کرد: بسیاری از باغ های آن خشک و به همین دلیل کشت های گیاهان کم آبخواه نظیر زعفران و گل های محمدی در این باغ ها جایگزین شده است.
وی با بیان اینکه این شهرستان در بخش های کشاورزی، دامپروری و صنعت و معدن، خدمات و محیط زیست هم دارای ظرفیت های خوب سرمایه گذاری است، ادامه داد: تاکنون 70 هکتار کشت گلخانه ای در مهریز اجرا شد ، هفت هکتار هم در حال ساخت است و ساخت واحد فراوری زیتون نیز در حال انجام است.
فرماندار مهریز با اشاره به ظرفیت های شهرستان به عنوان باغ شهر تاریخی استان، سرمایه گذاری در بخش گردشگری را از جمله اولویت ها برشمرد و گفت: مهریز در این حوزه حرف برای گفتن دارد؛ چرا که دارای خانه باغ های تاریخی، قلعه ها، اکوتوریسم، اقامتگاه ها و جاذبه های زیباست که هر کدام قابلیت سرمایه گذاری بالایی دارد.
رستگاری از پیگیری برای ثبت ملی مهریز به عنوان باغ شهر تاریخی استان خبر داد و گفت: تعداد بوم گردی های این شهرستان در سال های اخیر از 12 واحد به 60 واحد افزایش یافته و علاوه بر خانه باغ های تاریخی تعداد 20 خانه باغ های دیگر شناسایی شده است.
وی بخش های صنعت ، معدن ، وجود شهرک ها و نواحی صنعتی، واحدهای تولید فولاد، کاشی و سرامیک، فراورده های لبنی ، تولید کارتن و سیمان را از ظرفیت های اقتصادی منطقه برشمرد و گفت: هم اینک یک واحد خودروسازی در حال فعالیت است و در آینده این صنعت توسعه و گسترش خواهد یافت.
این مسئول، مهریز را برخوردار از پتانسیل های تولید انرژی خورشیدی دانست و گفت: هم اینک یک واحد 10 مگاواتی خورشیدی در حال فعالیت است و ساخت یک واحد 30 مگاواتی هم آغاز شد و یک واحد 10 مگاواتی نیز در حال اخذ مجوز است.
فرماندار مهریز وجود واحد معدنی سرب و روی مهدی آباد بهادران را از ظرفیت های اقتصادی بالای شهرستان توصیف کرد و ادامه داد: با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری برای تولید کنسانتره سرب و روی در این واحد، ظرفیت های لازم برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی و کم آب در مجاورت این معدن فراهم خواهد شد.
رستگاری ساخت کارخانه هواپیماسازی تحت لیسانس ایتالیا را از برنامه های آینده برشمرد و مشارکت بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این زمینه خواستار شد و گفت: در همین راستا، مجتمع فرودگاهی توسعه پرواز با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت 100 هکتار در حال ساخت است.
در این نشست نمایندگان تام الاختیار دستگاه های عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان دیدگاه ها و نقطه نظرهای خود را در خصوص ظرفیت های سرمایه گذاری مهریز طرح کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار