بخشدار عقدا از توابع شهرستان اردکان گفت: بر خلاف برخی جو سازی ها در فضای مجازی، حفر یک حلقه چاه در این بخش صرفا برای تامین آب آشامیدنی مردم منطقه است .
کد خبر: ۶۴۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 16 August 2018

ناصر پایدار افزود: با توجه به تداوم خشکسالی، کاهش بارندگی ها و کم شدن 30 درصد آب انتقالی از زاینده رود اصفهان به استان یزد، مجوز حفر یک حلقه چاه توسط آب منطقه ای صادر و حفر آن توسط آب و فاضلاب روستایی آغاز شد .
وی اضافه کرد: آب چاه مورد نظر صرفا برای آشامیدن مردم است و مشکلی برای قنات و چاه های اطراف شهر عقدا ایجاد نخواهد کرد.
بخشدار عقدا تصریح کرد: عده ای ناآگاهانه اقدام به تشویش اذهان عمومی کردند که آب چاه برای مصرف واحدهای صنعتی و کارخانه های اطراف عقداست .
پایدار اظهار داشت: در ارتباط با این موضوع نشستی با حضور مسئولان مرتبط ، کشاورزان و افراد معترض محلی برای آگاه سازی آنها و علت حفر چاه برگزار شد.
وی اضافه کرد: این چاه برای مواقع ضروری و تامین آب آشامیدنی مردم حفر می شود، متاسفانه تعداد اندکی همچنان عنوان می کنند که به آب آشامیدنی نیازی نیست.
پایدار یادآور شد: برای رضایت مردم منطقه اعلام می شود، در صورت درخواست کتبی همه عقدایی ها مبنی بر عدم نیاز به حفر چاه ، موضوع را در تماس با اداره های ذی ربط طرح و چاهی حفر نخواهد شد .
همچنین اعضای شورای شهر عقدا آنچه را دخالت برخی افرادی در امور این نهاد عنوان داشتند، استعفا کردند.
حفر یک حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی در بخش عقدا باعث بروز اختلافاتی شد و برخی افراد عنوان می کنند، آب چاه در صنایع استفاده خواهد شد.
در حالیکه اعضای شورا به ‌عنوان نمایندگان منتخب مردم به آنها اطیمنان دادند کاربری چاه برای مصارف شرب مردم منطقه است.
پس از انتشار خبر حفر چاه در منطقه سدبندی عقدا امروز در نشستی با حضور مسئولان محلی و مردم برگزار شد.
در این نشست تعدادی از مردم ، مسئولان اداره کل آب و فاضلای روستایی (آبفار) استان یزد ، اداره آب و فاضلاب شهرستان ، حراست فرمانداری ، نیروی انتظامی ، اداره اماکن ، شورای شهر و بخشدار شرکت داشتند.
همچنین تعدادی مردم شهر عقدا ، روستای شمس آباد و روستای
« هفتادر» مانع حفر چاه شدند.
کشاورزان معتقدند، حفر چاه باعث خشک شدن تعدادی از قنات های آنها خواهد شد که آبفار یزد آن را تکذیب کرد و این چاه در نزدیکی گورآب شهر عقدا قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار