معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد
معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد متخصصان کشورمان توانسته‌اند سامانه‌ای طراحی کنند که از موشک «اس ۳۰۰» قابلیت بیشتری دارد و «باور ۳۷۳» نام دارد که تا پایان امسال رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹ 18 August 2018

به گزارش «تابناک یزد»، به نقل از فارس، امیر سرتیپ دوم محمد احدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: امروز مصادف با سالگرد بازگشت اسرا به میهن اسلامی بوده همچنین در آستانه سالگرد شهادت شهید رجایی و باهنر و هفته دولت در چهلمین سال پربرکت انقلاب هستیم.

وی با اشاره به وضعیت دفاعی و نقش صنعت دفاعی در شرایط حاضر منطقه و کشور افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای بی‌شماری برای ملت ایران داشته است که استقلال و رفع وابستگی در رأس آن قرار دارد.

استقلال نعمت بزرگی است که به برکت انقلای اسلامی به دست آمد

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید به اینکه استقلال نعمت بزرگی است و شاید وقتی عادی می‌شود، قدر نعمت آن را کمتر می‌دانیم، گفت: استقلال ودیعه الهی بوده که به برکت انقلاب اسلامی به مردم ایران عنایت شده است به طوریکه کشور ایران در چند قرن اخیر در این سطح استقلال قرار نداشت.

وی تصریح کرد: امروز در دنیا بسیاری از کشورها از این نعمت استقلال محروم هستند و کشورهایی مانند ژاپن که اقتصاد سوم جهان است، هیچ استقلال سیاسی نداشته و باید دنباله‌رو سیاست آمریکا باشد.

احدی با تاکید به اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران، ملت ایران خودش برای کشورش تصمیم گرفته و کسی حق دخالت در امور کشور و مردم را ندارد، یادآور شد: البته تنها تکیه بر اراده سیاسی نمی‌توان به استقلال دست یافت، بلکه استقلال لازمه‌هایی از جمله خوداتکایی و خودکفایی دارد.

وی با اشاره به اینکه خوداتکایی باید همه جانبه بوده و توسعه همه جانبه را صورت دهد، گفت: استقلال و خودکفایی در صنعت دفاعی اولویت بیشتری دارد، از این‌رو با پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل به خودکفایی و خوداتکایی در این حوزه تاکید ویژه داشتند.

قدرت نظامی و اقتصادی دو مولفه مهم برای تقویت قدرت و امنیت ملی است

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه احساس نیاز به خودکفایی در دوران دفاع مقدس برای کشور امری مضاعف بود، بیان داشت: قدرت نظامی و اقتصادی دو مولفه مهم در ایجاد، تقویت قدرت و امنیت ملی است که دشمن در این چندساله همه حملات خود را در این دو امر معطوف کرده است.

وی افزود: رؤسای جمهور آمریکا همیشه از گزینه‌های روی میز نظامی علیه ایران صحبت کرده‌اند و امروز سراغ جنگ اقتصادی علیه ایران رفته‌اند.

احدی، عواملی مانند ایمان رزمندگان را در تقویت قدرت نظامی اثرگذار دانست و خاطرنشان ساخت: ملت ایران و نسلی که میانسالان آن را تشکیل می‌دهند، شرایط وابستگی و آثار هر یک را تجربه کرده و به خوبی ارزش استقلال را درک می‌کنند.

پرواز هواپیمای جنگنده بومی نسل جدید

وی خاطرنشان کرد: یادمان هست زمانی را که حتی اجازه باز و بسته کردن یک پیچ صنعت دفاعی و هوایی را در زمان مستشاری آمریکا به ما نمی‌دادند ولی الان به مرحله رسیده‌ایم که هواپیمای جنگنده بومی نسل جدید را به پرواز دربیاوریم.

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید به اینکه ما همان کشوری هستیم که در طول جنگ تحمیلی تمام دنیا از دشمن ما یعنی ارتش بعثی صدام حمایت کرده و حاضر نبودند حتی سیم خاردار در اختیار ما قرار دهند، تصریح کرد: ولی همین جوانان ملت توانستند افتخاراتی کسب کنند که دنیا را به بهت واداشته است.

وی افزود: ملت ایران به حکم آیه شریفه قرآن از هیچ اقدامی برای آمادگی دفاعی دریغ نکرده چراکه ما حکم خدا و قرآن را داشته و دشمن از ما و ایمان جوانان ما همواره ترسیده‌ است.

احدی با بیان اینکه بعضاً سوالاتی بین مردم مطرح می‌‌شود که چرا باید کاری کنیم که کشور را تهدید، تحریم و تحت فشار قرار دهند و ما با سایر کشورها چه فرقی داریم و چرا دیگران با ابرقدرت‌ها سرشاخ نشده‌ و فقط جمهوری اسلامی ایران تهدید می‌شود، اضافه کرد: افرادی که این سوالات را مطرح کردند پاسخ را به خوبی می‌دانند ولی آنها درصدد ایجاد دوگانگی و ابهام در جامعه هستند چراکه پاسخ مشخص و روشن است.

قدرت‌های بزرگ استقلال ایران را برنمی‌تابند

وی اضافه کرد: الحمدالله در حال حاضر موقعیت، جایگاه و استقلال ایران مشخص بوده و به نحوی است که قدرت‌های بزرگ استقلال آن را بر می‌تابند، از این رو در صدد برخورد با ایران هستند.

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در دوران جنگ جهانی اول انگلیس برای عبور از ایران و رسیدن به هند باید کاری در ایران می‌کرد به طوریکه ایران با اعلام بی‌طرفی در آن دوران به طور کامل اشغال شد.

وی، با استناد به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه مشکل دشمن در مورد ایران مسئله استقلال است و آنها استقلال ما را مورد هدف قرار گرفته‌اند، گفت: ایران اسلامی در موقعیتی است که یا باید وابسته آنها باشد و یا بتواند دفاع اطمینان‌بخش داشته باشد وگرنه دشمن به هیچ وجه استقلال ما را برنخواهد تابید.

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: وزیر دفاع استقلال کشور را با قابلیت دفاع راهبردی مقدور دانسته و تاکید کرده‌اند که برای داشتن دفاع لازم در برابر دشمن باید قابلیت دفاع راهبردی را ارتقاء دهیم.

ایران عمق راهبردی به منطقه می‌دهد

وی افزود: اینکه امروز دشمن تاکید به خروج ایران از منطقه دارد، به خاطر این است که ایران عمق راهبردی به منطقه می‌دهد.

احدی ابراز کرد: در برنامه چهار ساله، وزیر دفاع اولویت‌هایی ارائه داده است که بخشی از آنها را تجهیزات راهبردی تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: اگر داعش نتوانست به مرزهای ما نزدیک شود و در سوریه و عراق سرکوب شد، به خاطر قابلیت دفاع راهبردی است به طوریکه داعش در دید موشک‌های نقطه‌زن ما قرار دارد.

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید به اینکه دشمن سعی بر ایجاد دوگانگی بین معیشت مردم و اقتصاد کشور دارد، گفت: در مقام مقایسه اگر دقت کنیم، می‌بینیم بودجه عربستان که در بودجه نظامی جهان، مقام سوم را داراست و این در حالی است که به لحاظ هزینه نظامی ایران در رده پایین‌تری قرار دارد اما دفاع اطمینان‌بخشی را با هزینه بسیار کم انجام داده و می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما امروز متخصصان بومی زیادی در کشور داریم، تصریح کرد: این متخصصان توانسته‌اند سامانه‌ای را طراحی کنند که از موشک «اس ۳۰۰» قابلیت بیشتری داشته و سامانه «باور ۳۷۳» را طراحی کردند که تا پایان امسال رونمایی خواهد شد.

احدی با اشاره به اینکه ایران قابلیت‌های دفاعی کامل و زیادی دارد، ادامه داد: با وجود تحریم‌ها ما حتی امروز صادرات تجهیزات نظامی را به صورت قابل توجه در کشور داریم.

به قول رهبری، دوره بزن دررویی تمام شده است

این مقام نظامی اذعان داشت: با قدرت می‌توان گفت اگر دشمن یکی بزند، ۱۰ تا خواهد خورد و به قول رهبر معظم انقلاب دوره بزن دررویی تمام شده است و دیگر دوره‌ای که دشمن به ناو ما موشک بزند و سپس به فرمانده خود مدال افتخار هم بدهد، تمام شده است و در حال حاضر اگر آمریکا یا هر کس دیگری چنین اشتباهی را کند، ناو‌هایش در تیررس موشک‌های ایرانی قرار گرفته و به قعر آب خواهد رفت و البته دشمن نیز این موضوع را می‌داند و از این‌رو روی به جنگ اقتصادی آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار