رییس هیئت مدیره خانه فرهنگ صدوقی با اشاره به ضرورت همراهی اقشار مختلف برای ارتقای کیفی و کمی محافل شب یزد، گفت: نظر کارشناسان و نخبگان علمی در مسائل مختلف اجتماعی،‌ اقتصادی،‌فرهنگی و سیاسی باید به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود.
کد خبر: ۶۴۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 18 August 2018

حجت الاسلام«محمد صدوقی» با بیان یک سری حرف‌ها و نظرات کارشناسانه برای توسعه بیش از پیش شهر و استان یزد یکی از مهمترین اهداف برگزاری نشست‌های شب یزد در بیت سومین شهید محراب است،‌ اظهار کرد: تبدیل شدن نظرات کارشناسی در حوزه‌های مختلف به گفتمان غالب از دیگر اهداف برگزاری نشست‌های تخصصی شب یزد است.

وی با اشاره به وجود سئوالات زیاد توسط افراد مختلف به ویژه کارشناسان و جامعه دانشگاهی از مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی، افزود: ایجاد محفلی دوستانه برای طرح سئوالات و پاسخ کامل از سوی مسئولان یکی دیگر از دستاوردهای محافل شب یزد است.

یادگارسومین شهید محراب فرهنگ‌سازی برای درک صحیح از عبارات مختلف نظیر شهر جهانی یزد را ضروری دانست و بیان کرد: خانه فرهنگ صدوقی سعی دارد به عنوان یک کنشگر اجتماعی در آگاه سازی جامعه موثر باشد.

حجت الاسلام صدوقی دعوت از نخبگان دانشگاهی و غیرمسئول یکی از ویژگی‌های محافل شب یزد است که فارغ از هرگونه جناح بازی فقط دغدغه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

وی با بیان این‌که تاکنون هفت شب از سلسله نشست‌های شب یزد در بیت سومین شهید محراب با حضور جمع کثیری از مسئولان و فعالان اجتماعی،‌اقتصادی،‌فرهنگی و سیاسی برگزار شده است، تصریح کرد:‌ مردم باید با اعلام نظر خود در مورد موضوع و نحوه ارائه طرح پیشنهادات خود را برای برگزاری هرچه بیشتر و بهتر محافل شب یزد مطرح کنند.

این مسئول در ادامه گفت: «تعامل جهانی»،«یزد و مساله شهر در ایران معاصر»، «حقوق گردشگران غیرمسلمان»،«یزد و مسئله آب»،«دولت باید مفسدان اقتصادی را معرفی و محاکمه کند» و «چالش های توسعه اقتصادی استان یزد»، عنوان شش نشست گذشته شب یزد هستند.

یادگار سومین شهید محراب در پایان شب یزد را اقدامی فرهنگی و اجتماعی دانست و بیان کرد: هرچه نشست‌های شب یزد پربار تر باشند قطعاً پایدارتر هم خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار