سازمان‌هاي جهاددانشگاهی و محیط زیست استان یزد به منظور توسعه همکاری و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای اقدامات موثر در کاهش آلایندگی‌های محیط زیست شامل آب، خاک و هوا در فضای شهری، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند .
کد خبر: ۶۴۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 18 August 2018

در قالب این تفاهم‌نامه، انجام طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های پژوهشی در سطوح مختلف، طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه موضوع تفاهم‌نامه، همکاری در ارائه خدمات آزمایشگاهی، نظارت بر طرح‌های ارزیابی محیط زیستی و راه‌اندازی کارگروه‌های علمی مشترک به منظور استفاده از نظرات کارشناسان و خبرگان در اجرای طرح‌‌های از سوی طرفین دنبال می‌شود .

این تفاهم‌نامه در 7 ماده و دو نسخه برای اجرا به مدت سه سال به امضای «مهدی باصولی» رییس سازمان جهاددانشگاهی استان و «سید حسین سادات موسوی» مدیر کل حفاظت محیط زیست استان رسید .

«سید حسین سادات موسوی» مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در آیین امضای این تفاهم‌نامه که در ستاد مرکزی جهاد‌دانشگاهی یزد انجام شد، اظهار كرد: سازمان محیط زیست در حوزه تنوع زیستی، کاهش آلاینده‌ها، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی با مشارکت مردم فعالیت می‌کند .

وي با اشاره به تعامل خوب مسئولان براي رفع و كاهش مشکلات زيست محيطي، تصریح کرد: موضوع آمایش آب بايد در راستاي تنش‌ها و تهديدهاي آبی استان مطرح شود چرا كه معتقديم كه وقتی آب محور توسعه قرار گیرد، خود به خود مشکلات حل می‌شود .

وی خواستار ورود جهاددانشگاهي از نظر علمی در زمینه نظارت عالی که برعهده محیط زیست است، شد و افزود: بنیه نیروی ‌انسانی اداره‌ی کل محیط زیست محدود است و این تعداد برای نظارت بر چهار هزار واحد صنعتی جوابگو نیست .

این مسئول با بیان این‌ که در حوزه طبیعی با اجرای طرح قرق‌بندی توانستیم علاوه بر حفاظت از اين محدوده‌ها، در‌آمد‌زایی نيز داشته باشيم، اظهار کرد: سه قرق‌ از مجموع قرق‌هاي كشور در استان یزد قرار دارد و 7 قرق دیگر نیز در اولویت قرار دارد .

سادات موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌ که سازمان محیط زیست استان دو طرح جامع کاهش آلودگی هوا و طرح کاهش گرد و غبارها را انجام داده است، اظهار کرد: طرح جامع آلودگی هوا چند سال پیش براساس الگوی کلان شهرها اجرا شد ولي اين در حالي بود كه سهم صنايع و سهم خودروهاي يزد در اين آلودگي متفاوت از ديگر شهرها بود .

دکتر «مهدی باصولی» رییس سازمان جهاد‌ دانشگاهی استان نیز با اشاره به فعاليت مرکز تولید کالای فرهنگی در این سازمان، اظهار کرد: یکی از وظایف این مرکز تولید محتوا و کمک به فرهنگ‌سازی در حیطه‌های مختلف است .

وی با اشاره به این ‌که طرح داناب یکی از فعالیت‌های مهم این مرکز در سال جاری بوده است، گفت: «طرح دانش نجات آب» موسوم به داناب با همکاری شركت آب منطقه‌ای يزد اجرايي شد .

رییس جهاد‌دانشگاهی استان ادامه داد: در این طرح علاوه بر تولید محتواهای مختلف آموزشی، جنب و جوشی در رابطه با موضوع آب بوجود آمد و سطح آگاهی دانش‌آموزان در این زمینه افزایش یافت .

وی با بیان این ‌که طرح آموزش چهره به چهره‌ی تفکیک زباله از مبدا یکی دیگر از اقدامات انجام شده در مرکز محیط زیست این سازمان بوده است، خاطرنشان کرد: گزارشی که از پیمانکار پسماند دریافت کردیم، نشان دهنده رشد 25 درصدی تفکیک در مناطق اجراي اين طرح بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار