خطیب جمعه یزد:
آیت‌الله مدرسی راه‌حل معضلات کشور را بازگشت مسئولین به خط ترسیم‌شده توسط امام خمینی (ره) و رهبری دانست و گفت: اصلی‌ترین دلیل معضلات اقتصادی کشور بی‌تدبیری‌ها و اعتماد بی‌جا به غرب و افراد ناکارآمد است.
کد خبر: ۶۴۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 18 August 2018

 آیت‌الله محمدرضا مدرسی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به در پیش بودن ایام پربرکت ماه ذی‌الحجه به‌خصوص روز عرفه، عید قربان، ایام حج و عید عظیم غدیر، تصریح کرد: بهره‌گیری بهینه از این ایام درگرو تزکیه نفس و کسب آمادگی معنوی لازم است.

امام‌جمعه موقت یزد بابیان اینکه آیین حج فرصتی برای مسلمین است تا ضمن افزایش معنویت و نزدیکی به خداوند، وحدت و همبستگی و عظمت جهان اسلام را نشان داده با فتنه‌های مستکبرین مقابله کنند، اظهار داشت: متأسفانه وهابیت خبیث و جریان تکفیری که کعبه و سرزمین مکه را در اسارت گرفته‌اند، اجازه نمی‌دهند مسلمین بهره لازم را از حج ببرند.

عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه هر انسانی که اندکی آشنایی با مسائل سیاسی و اقتصادی داشته باشد به‌وضوح درمی‌یابد که عمده دلیل معضلات امروز کشور سوء تدبیرها و اشتباهات مدیریتی است، افزود: اگر در سال‌های اخیر این سوء تدبیرها و اعتمادهای بی‌جا به غربی‌ها و افراد ناصالح و ناکارآمد نبود، انقلاب و کشور با سرعت بیشتری در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت می‌کردند و مشکلات امروز وجود نداشت.

وی در این راستا اضافه کرد: بخشی از معضلات امروز نیز ناشی از تکرارهای اشتباه و عدم دقت ما مردم در انتخاب مسئولین است که لازم است نسبت به این مهم نیز توجه ویژه ای داشته باشیم و از آن درس بگیریم.

مدرسی بابیان اینکه امیدواریم امروز مسئولین و دولتمردان از خطاها و اعتمادهای بی‌جایی که به غربی‌ها داشتند درس گرفته باشند، یادآور شد: معضلات امروز کشور در برابر فتنه‌ها و سختی‌هایی که این کشور در طول این چهل سال با سربلندی پشت سر گذاشته است، کوچک است و مردم و مسئولین با همدلی و انقلابی عمل کردن می‌توانند این معضلات را پشت سر بگذارند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد به ظرفیت‌ها و توانمندی فراوان داخلی برای حل معضلات اشاره کرد و بیان داشت: با بازگشت مسئولین به خط ترسیم‌شده توسط امام راحل عظیم‌الشأن و رهبر معظم انقلاب و تکیه و اعتماد آن ها به توان داخلی و نیروهای مردمی؛ کشور با سرعت بیشتری به سمت پیشرفت و تعالی روزافزون حرکت خواهد کرد.

وی همچنین به منویات مقام معظم رهبری پیرامون دلیل معضلات و راه‌حل‌های آن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها، همواره هم در جلسات مختلف و سخنرانی‌ها و هم به‌صورت مکتوب و... نسبت به لزوم اصلاح رویه‌ها و شیوه‌های مدیریتی و ضرورت تکیه به توان داخلی به‌جای اعتماد به غربی‌ها تذکر دادند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه هرکجا در این سال‌ها پیشرفت و موفقیتی داشتیم به دلیل انقلابی عمل کردن و تکیه به توانمندی‌های داخلی بوده، عنوان کرد: مردم این کشور توانسته‌اند با اعتماد به خداوند و حرکت در مسیر مقاومت و عزت سخت‌ترین فتنه‌ها را خنثی کنند.

گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و یادآوری ارزش صبر و مقاومت این بزرگ‌مردان، تأکید بر لزوم بهره‌گیری بهینه از فرصت معنوی بی‌نظیر روز عرفه و اشاره به در پیش بودن روز بزرگداشت علامه مجلسی و بیان برخی از خدمات ایشان به اسلام از دیگر مطالب بیان‌شده توسط آیت‌الله مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار