امام‌جمعه اردکان:
امام‌جمعه اردکان با اشاره به مشکلات مردم گفت: اگر مسئولی با مردم برخورد خوبی نداشته باشد و برای حل مشکلات آن‌ها تلاش نکند علاوه بر اینکه گناه بزرگی انجام داده به انقلاب، خون شهدا و راه امام (ره) خیانت کرده است.
کد خبر: ۶۴۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 18 August 2018

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به در پیش بودن روز عرفه به بیان آثار دعا در سرنوشت فردی و اجتماعی انسان پرداخت و گفت: زمان و مکان دعا در استجابت آن اثر دارد. بعضی از مکان‌ها و زمان‌ها تأثیر ویژه‌ای در دعا دارد.

وی بر لزوم استفاده از این فرصت معنوی بی‌نظیر برای راز و نیاز هرچه بیشتر با خداوند تأکید کرد و افزود: دعای دسته‌جمعی می‌تواند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد. دعا کردن در مشکلات و معضلات اجتماعی هم اثر دارد. در روز عرفه برای رفع مشکلات دنیای اسلام و کشورمان نیز دعا کنیم.

امام‌جمعه اردکان در خطبه دوم فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (علیه‌السلام) را تسلیت گفت و به بیان گوشه‌ای از زندگی آن حضرت پرداخت و گفت: تبلور شخصیت آن حضرت در ترویج علم‌آموزی، حلم و بردباری، کار و تلاش است.

وی، سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی داشت و با تجلیل از صبر و استقامت آن‌ها اظهار داشت: همه مردم و مسئولان باید قدر این انقلاب که نتیجه زحمات و خون‌دل خوردن‌های بسیاری از افراد ازجمله آزادگان عزیز است را بدانند و با عملکرد خوب در برابر ایثار و فداکاری و ازجان‌گذشتگی آن‌ها روسفید باشند.

شاکر در ادامه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم گفت: یکی از مطالب مهمی که ایشان اشاره کردند این بود که تمرکز آمریکا و دشمنان ما بر جنگ اقتصادی است. دشمن در جنگ نظامی، فرهنگی و امنیتی به مقصود خود دست پیدا نکرد و ناتوان ماند. اگر ما بیدارباشیم و به وظایف خود عمل کنیم دشمن در جنگ اقتصادی هم شکست می‌خورد.

وی افزود: رهبر انقلاب درباره مذاکره با آمریکا نیز تأکید کردند که؛ امام (ره) اجازه مذاکره با آمریکا را نداد من هم نمی‌دهم. مردم باید بدانند که مذاکره به معنای گفتگو نیست بلکه به معنای دادوستد و معامله بر سر امنیت کشور، نیروی نظامی، نیروی هسته‌ای، دارایی‌ها و معاملات بین‌المللی است.

خطیب نماز جمعه اردکان اظهار داشت: از نکات مهمی که مقام معظم رهبری در این اوضاع و جو خراب اقتصادی موضع مناسبی گرفتند این است که دائماً از منتخب مردم حمایت می‌کنند. بعضی‌ها پیشنهاد دادند که رئیس‌جمهور استعفا بدهد اما مقام معظم رهبری در دوره‌های مختلف دائماً از کسی که منتخب مردم بوده است دفاع کرده‌اند و بر حمایت از او تأکید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: ما هم اعلام می‌کنیم از همه مسئولانی که جایگاه قانونی خود هستند حمایت می‌کنیم ولی از آن‌ها هم می‌خواهیم که به فکر مشکلات مردم باشند و با فساد و تبعیض در هرجایی و جایگاهی مبارزه کنند. مسئولان، اولویت کار و فکر و مشغولیت خود را رفع مشکلات مردم به‌ویژه محرومان قرار بدهند نه مسائل حاشیه‌ای و جناحی و سیاسی. امروز هر مسئولی در هر جایگاهی اگر با مردم برخورد خوبی نداشته باشد و برای حل مشکلات مردم تلاش نکند علاوه بر اینکه گناه بزرگی انجام داده به انقلاب و خون شهدا و راه امام (ره) خیانت کرده است.

شاکر گفت: ما از مسئولان حمایت می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که تمام تلاش خود را برای خدمت به این نظام و حل مشکلات مردم بگذارند. خواسته دیگر ما از مسئولان بخصوص مسئولان رده‌بالا این است که مانند مقام معظم رهبری در برابر دشمن و استکبار محکم موضع بگیرند. متأسفانه در میان مسئولان ما گاهی افرادی پیدا می‌شوند که وقتی رهبری یا مسئول دیگری در برابر آمریکا و استکبار محکم می‌ایستد ناراحت می‌شوند و بجای تشکر انتقاد می‌کنند.

وی افزود: در این اوضاع کسب‌وکار و بازار همه ما باید هوای یکدیگر را داشته باشیم نه اینکه سوءاستفاده کنیم. محتکر بنده بدی است و از خوشحالی مردم به‌واسطه فراوانی کالا در بازار ناراحت می‌شود. امتحان پول و مال از سخت‌ترین امتحان‌هایی است که هرکسی در پیش دارد.

امام‌جمعه اردکان در پایان، یازدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله محمدحسین بهجتی (شفق) امام‌جمعه فقید اردکان را گرامی داشت و گفت: وی از چهره‌های ماندگار و مایه افتخار شهرستان و استان بوده‌اند. از مظاهر شخصیت ایشان علاوه بر جنبه علم و دانش، حلم و بردباری و ولایت‌پذیری بوده است.

تبریک عید قربان و توصیه به قربانی کردن در این روز و احیای سنت الهی از دیگر مباحثی بود که حجت‌الاسلام شاکر به آن‌ها اشاره کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار