نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس با بیان این‌که تیم اقتصادی دولت نیاز جدی به بازنگری دارد، گفت: دولت باید مفسدان اقتصادی را معرفی و محاکمه کند.­
کد خبر: ۶۴۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 18 August 2018

«کمال دهقانی فیروزآبادی» در نشست خبری خود با اشاره به نقش خبرنگاران در توسعه و پیشرفت کشور، اظهار کرد: احساس مسئولیت و ایثار برای توسعه کشور یکی از مهمترین رسالت و ویژگی خبرنگاران است.

وی در ادامه با بیان این‌که مدیران باید با ایجاد نوآوری و خلاقیت اهداف و برنامه‌های خود را به سرانجام برسانند، افزود: تلاش برای توسعه کشور وظیفه اصلی تمام اقشار جامعه و کشور است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: دولت می‌تواند با استفاده از نیروهای نخبه و جوان، نوآوری و خلاقیت را ملاک برنامه‌های خود برای توسعه کشور قرار دهد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که تیم اقتصادی دولت نیاز جدی به بازنگری دارد، تصریح کرد: فراهم کردن فضا برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکی از مهمترین رسالت‌های دولت و دولتمردان برای توسعه کشور است که با استفاده از تیم اقتصادی پویا و جوان محقق می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ایران اسلامی در طول چهل سال گذشته جایگاه خوبی در سیاست خارجی و موقعیت جهانی پیدا کرده است، ادامه داد: از زمان هشت سال دفاع مقدس تاکنون، هر روز اقتدار ایران اسلامی در جهان بیشتر شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کشورهای عربی مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند پیشرفت انقلاب را ببینند، گفت: متأسفانه علاوه بر دشمنان خارجی برخی از افراد در داخل کشور با بی تدبیری مانع پیشرفت کشور می‌شوند.

حق ایران در غنی‌سازی انرژی هسته‌ای دائمی شد

وی در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی در بحث برجام خاطرنشان کرد: طبق توافق‌های انجام شده در برجام حق غنی سازی انرژی هسته‌ای برای ایران دائمی و با خروج آمریکا از برجام ضایع نخواهد شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس استراتژی ایران در سیاسیت خارجی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شاید سیاست‌های ترامپ در کوتاه مدت باعث پیروزی آمریکا شود ولی حتما در بلند مدت باعث نابودی آمریکا می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی تعیین استراتژی صحیح برای راهبردهای خارجی را یکی از مهمترین سیاست‌های خارجی ایران دانست و بیان کرد: طرح شکایت علیه آمریکا، از جمله اقدامات در دستور کار وزرات امور خارجه ایران در بحث عدم تعهد آمریکایی در برجام است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سیاست های داخلی دولت در مدیریت کشور، با بیان این‌که در درجه اول دولت باید مانع تبعیض در توسعه کشور شود، اظهار کرد: تقسیم عادلانه بودجه و اعتبارات ملی باید مبنای مدیریت در سطح کلان کشور قرار گیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه مدیریت اقتصادی کشور با بیان این‌که برخورد جدی با اخلالگران نظام اداری و اقتصادی ضروری است، خاطرنشان کرد: به نظر من دولت باید با اقتدار تمام مفسدان اقتصادی را معرفی و توسط دستگاه قضایی برخورد جدی با آنها داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی در پایان عدم وابستگی به نفت را یکی دیگر از نیازهای توسعه اقتصادی کشور دانست و تأکید کرد: نفت باید در داخل کشور ارزش افزوده داشته باشد و این مهم با جلوگیری از خام فروشی محقق می‌شود.

طرح آمایش سرزمینی مطالبه جدی نمایندگان از دولت است

این مقام مسئول عدم وجود طرح آمایش سرزمینی را منشأ بسیاری از مشکلات و تبعیض‌های توسعه‌ای در کشور دانست و بیان کرد: تدوین طرح آمایش سرزمینی یکی از مهمترین مطالبات نمایندگان مجلس از دولت است.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بر عملکرد دولت توسط خود دولت، گفت: تصویب قانون توسعه اشتغال در روستاهای محروم و کمتر برخوردار قدمی بزرگ برای جلوگیری از تبعیض‌های توسعه‌ای در کشور است.

دهقانی در ادامه با بیان این‌که نمایندگان نباید در کار دولت و امر مدیریتی قوه مجریه دخالت کنند، افزود: نمایندگان می توانند با رعایت سلسله مراتب دغدغه‌های خود برای توسعه کشور در محدود حوزه انتخابیه خود را برابر قانون از وزرای مختلف پیگیری کنند.

پیربودن کابینه یکی از نواقص جدی دولت است

نایب رییس کمسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود پیربودن کابینه را یکی دیگر نواقص جدی دولت در بحث استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی، انسانی و علمی کشور عنوان کرد و ادامه داد: بیشترین مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سوء مدیریت داخلی و عدم همکاری نهادهای مختلف اجرایی، نظارتی و مدیریتی است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های استان یزد در حوزه زیست محیطی، افزود: شیرکوه از ابتدا تاکنون سرمایه‌ای گرانقدر برای تمام مردم استان است، به همین دلیل صدور مجوز برای بهره برداری از معادن به ویژه معدن مس امری اشتباه و غیرکارشناسی است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که من به هیچ عنوان با معدن مس در دامنه شیرکوه موافق نیستم و تمام قد جلو این اقدام می‌ایستم، تصریح کرد: حفظ محیط زیست یکی دیگر از مهمترین رسالت‌های دولت در توسعه کشور است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به وجود همدلی مطلوب در مجمع نمایندگان یزد، اظهار کرد: دو نماینده به تعداد نمایندگان استان یزد اضافه می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار