شهردار ميبد خبر داد؛
شهردار میبد با بيان اين كه اولویت اول شهرداری تکمیل طرح‌های نیمه تمام دوره‌های قبل است، هدف شهرداری از اجرای طرح‌های عمرانی شهري را آبادانی و توسعه میبد ذكر كرد.
کد خبر: ۶۴۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ 18 August 2018

«محمود اسد‌زاده» در نشست با اهالي رسانه با بیان این که اجرای طرح‌های شهرداری از وظایف و تعهدات شورای پنجم است، افزود: هدف شهرداری در رابطه با اجرای طرح‌های عمرانی، آبادانی و توسعه بيش از پيش شهرستان است.

وي در ادامه بيان كرد: قبل از شروع بكار شورای پنجم درآمد شهرداری نزدیک به 7 میلیارد تومان بود که با پیش‌بینی بودجه و وصول مطالبات شهرداری در حال حاضر اين رقم به 32 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وي بیشترین بودجه شهرداري را مختص طرح‌های عمرانی خواند و گفت: نزدیک به 12 میلیارد تومان از بودجه شهرداري جهت آزاد‌سازی و تملك پلاك‌هاي طرح‌هاي عمراني هزينه مي‌شود.

اسد‌زاده با بیان این که اولویت اول شهرداری تکمیل طرح‌های نیمه تمام دوره‌های قبل است، بيان كرد: تعداد زیادی از طرح‌های شهرداری در دوره‌های قبل راکد مانده بود که در این دوره سعي در تکمیل و برآورده‌سازي انتظارات مردم داريم.

وی اولویت بعدی شهرداري را اجراي طرح‌های ویژه ترافیکی مطرح کرد و گفت: مشکل ترافیکی خیابان امام از جمله مهمتذرين معضلات ترافيكي شهر بود به نحوي كه که طي دو سال اخیر هر ساله 26 کشته در حوادث ترافيكي خود بر جاي گذاشته، لذا امسال اهتمام ويژه‌اي به رفع اين مشكل داشته‌ايم.

شهردار میبد شهرک آیت الله اعرافی را به عنوان اولین شهرک احداثی در شهر میبد پس از پيروزي انقلاب اسلامي برشمرد و بيان كرد: این شهرک به عنوان محله هدف ستاد بازآفرینی کشور معرفی شده كه در اين باره نزدیک به 500 میلیون تومان اعتبار تعیین شده است .

اسد‌زاده طرح‌هایی نظیر آسفالت شهرک امام علی(ع)، شهرک صدف، اصلاح و لکه‌گیری معابر کوچه‌های فیروزآباد را از دیگر عملیات‌هاي عمرانی شهرداري میبد ذکر کرد .

وي مرمت مسیر ده‌آباد، مجموعه معابر قدیمی مهرجرد، مرمت مسیر نخل‌برداری فیروزآباد، بهسازی و ساخت پارکینگ حسینیه قلعه فیروزآباد، ایجاد پارک‌های محلی در منطقه مهرجرد، مجهز کردن پارک غدیر شهیدیه به امکانات تفریحی، زیرسازی و کف‌سازی پارک بهاران و توسعه آن، ایجاد 20 هکتار فضای درختکاری در پارک شادی و شکوفه در شهیدیه که با همکاری میراث فرهنگی در حال اجرا است را به عنوان ديگر طرح‌هاي شهرداري برشمرد .

اين مسئول با بيان اين كه پارک غدیر یکی از پارک‌های مهم شهرستان ميبد است، گفت: اصلاحات مسیر اين پارك با 116 میلیون تومان هزینه برای آسفالت و طراحی پارک و همچنین برای استقرار آب‌نماها و تجهيز به وسایل ورزشی اختصاص یافته و با تجهیز و توسعه پارک‌های بهاران و ایرانیان، مشکلات مردم ميبد را در این حوزه مرتفع شده است.

وي اصلاح میدان دانشگاه با هزینه 700 میلیون تومان، عملیات عمرانی راه‌آهن در قسمت روشنایی با هزینه 120 میلیون تومان، اصلاح مسیر و ساخت یک میدان روبروی هواشناسی با هزینه یک میلیارد و صد هزار تومان، جدول‌گذاری خیابان 22 بهمن تا خیابان حائری، ساماندهی پیاده‌روهای شهرک فجر بیده، طراحی المان‌های شهری برای زیبا‌سازی، طراحی پارک مشاهیر در فیروزآباد با همکاری میراث‌فرهنگی، طراحی دیوار ساحلی عشرت‌آباد، بهره برداری و مرمت حسینیه کوچه باغ به عنوان قدیمی‌ترین حسینه در شهرستان، مرمت آب انبار و حمام محمودآباد، ایجاد راسته بازار در خیابان مسجد جامع با همکاری میراث فرهنگی، مرمت حمام شهیدیه، ساماندهی و ایجاد فضای سبز در خیابان امام، ساخت پارکینگ پارک بهاران، ساماندهی رودخانه‌های شهر، مرمت مرقد آیت الله اعرافی، از دیگر مواردی بود که شهردار به آن اشاره کرد .

وي در حوزه بهداشت اصلاح مجوعه کشتارگاه را نام برد و بیان كرد: اصلاح مجموعه کشتارگاه با هزینه‌ای بالغ بر 270 میلیون تومان بهره‌برداری از پیش سرد و خطوط ناقص آن، از اقدامات مهم شهرداری میبد بوده است که برای همیشه دغدغه مردم از مسائل بهداشتی در دام‌ها رفع شده است .

اسد‌زاده در حوزه موتوری به خرید اتوبوس جدید برای امور فرهنگی شهرستان به مبلغ 450 میلیون تومان، خرید تانکر جدید برای استفاده از فضای سبز و اضافه شدن یک دستگاه بیل مکانیکی اشاره کرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار