گام اول به منظور امکان برنامه ریزی و تدوین سند چشم‌انداز پیشرفت صنعت اسب در شهرستان اشکذر برداشته شد و در این راستا بیش از 1400 رأس اسب توسط شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر آمارگیری و خونگیری شد .
کد خبر: ۶۴۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 18 August 2018

«احسان دهقانی» کارشناس مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر با بیان این که در حال حاضر شهرستان اشکذر یکی از شهرستان‌های مهم صنعت اسب استان و کشور است، یکی از مهمترین امور به منظور پیشرفت در این صنعت را داشتن اطلاعات جامع و کامل از تعداد اسب ‎ ‌های موجود ذکر کرد .

وی اظهار كرد: به منظور اجرای طرح فوق در مدت یک ماه از تمامی باشگاه‌های موجود و سایر مراکز، بازدید و مشخصات تمام اسب‌ها از نظر ظاهر، نژاد، شماره میکرو چیپ، سن و همچنین مشخصات مالک و مدیر باشگاه ثبت شد.

دهقانی افزود: با توجه به این که بیماری مشمشه یک بیماری خطرناک و قابل انتقال به انسان است، در صورت عدم توجه به آن علاوه بر تهدید صنعت اسب استان می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری در جمعیت انسانی ایجاد کند. همزمان با آمارگیری جمعیت اسب شهرستان، خون‌گیری برای شناسایی و کنترل این بیماری نیز صورت گرفت و به منظور تست سرمی به آزمایشگاه مرجع سازمان دامپزشکی کل کشور ارسال شد.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر تصریح کرد: در اجرای این طرح تعداد 1388 رأس اسب هویت‌دار در 85 باشگاه و همچنین تعداد 214 رأس تک سمی در روستاهای شهرستان آمارگیری شدند که این تعداد اسب، غیر از اسب‌های فاقد مشخصات و کره اسب‌ها بودند.

دهقانی در پایان ضمن اشاره به سلامت جمعیت اسب شهرستان، ابراز اميدواري كرد كه با ایجاد ارتباط نزدیک بین مدیران باشگاه‌ها و مسئولان از سرمایه گران‌بهایی که در حال حاضر در شهرستان وجود دارد، صیانت شده و با برنامه‌ریزی مناسب در جهت رفع مشکلات موجود گام‌های مؤثری برداشته شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار