رییس هیات والیبال ابرکوه با اشاره به استقبال قابل توجه از اين رشته ورزشي در شهرستان،‌ خصوصی‌سازی سالن‌ها بدون توجه به محرومیت شهرستان و فقدان یک خوابگاه ورزشی مناسب را از عمده‌ترين مشكلات اين رشته خواند.
کد خبر: ۶۴۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 19 August 2018

«عباس حمیدی‌زاده» رییس هیئت والیبال ابرکوه در ابتدا به تشریح وضعیت فعلی این رشته ورزشی پرداخت و گفت: در حوزه آقایان چهار مدرسه والیبال با مربیگری «محمد بخشنده پور»، «امید فرج‌اللهی» (دارنده کارت مربیگری درجه یک فدراسیون والیبال و عضو سابق تیم ملی نوجوانان) و «جعفر ناصرزاده» (کمک‌مربی اردوهای تیم ملی والیبال ساحلی) و «جواد نظری» در مهردشت، فعالیت دارد.

وی با تأکید بر این که والیبال در بخش بانوان بسیار فعال و پررنگ است، اظهار کرد: بانوان نیز با مربیگری خانم‌ها شیخی، مهدی پور، فلاح و امیدواری فعالیت دارند.

وی افزود: می‌توان گفت تا 4 سال گذشته استقبال از والیبال به ‌صورت فعلی وجود نداشت و بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت فوتبال گرایش داشتند اما رفته‌رفته موفقیت‌های تیم ملی والیبال کشور، انگیزه‌ای در خانواده‌ها ایجاد کرد که فرزندان خود را به سمت این رشته پرطرفدار هدایت کنند.

رییس هیات والیبال ابرکوه تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی نیز به‌ صورت سازمان‌یافته برگزار نمی‌شد که این استقبال بی‌سابقه علاقه‌مندان، موجب شد تا تحولی در رشته والیبال شهرستان ایجاد شده و آموزش‌ها به‌صورت حرفه‌ای و از سنین پایه انجام می‌شود.

ضرورت بازنگری در قانون خصوصی‌سازی اماکن ورزشی

حمیدی‏‏زاده یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی و پایه برای پیشرفت والیبال را داشتن سالن ورزشی مناسب عنوان کرد و گفت: امروز با وجود حجم انبوه مراجعات افراد به فضای مجازی و در نتیجه آسیب‌هایی که به دنبال دارد، والدین یکی از راه‌های داشتن سلامت جسم و روح را در روی آوردن به ورزش می‌بینند.

وی ادامه داد: این در حالی است که والدین در ورزش نیز با محدودیت برون سپاری اماکن ورزشی مواجه می‌شوند.

به گفته وی، در همین راستا مسئولان باید نسبت به اصل 44 قانون اساسی، بازنگری داشته باشند و در اجرای آن تفاوتی میان شهرستان‌های برخوردار و غیر برخوردار همچون ابرکوه و خاتم، قائل شوند.

رئیس هیئت والیبال ابرکوه یادآور شد: با توجه به این که اداره تربیت‌بدنی نیز در حوزه برون سپاری تابع قانون است، امکانات محدود فعلی پاسخگوی حجم عظیم علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف ورزشی نیست لذا این مسئله باید در سطح کلان پیگیری شود تا افراد به دلیل این موانع قانونی از مهم‌ترین حقوق خود محروم نشوند.

حمیدی زاده معضل دیگری را که گریبان‏‏گیر کلیه رشته‌های ورزشی ابرکوه است را فقدان خوابگاه ورزشی مناسب دانست و گفت: هم‌اکنون اگر بخواهیم یک جشنواره ورزشی برگزار کنیم یا تیمی را برای مسابقه به شهرستان دعوت کنیم، با این مشکل بزرگ مواجه می‌شویم که رفع آن تنها در حوزه بخش ورزش نیست و به مجموعه شهرستان مربوط می‌شود.

ساخت دومین زمین استاندارد والیبال ساحلی کشور در ابرکوه

این مسئول جرقه ایجاد شده در والیبال را راه‌اندازی رشته نوپای والیبال ساحلی در شهرستان با ساخت یک زمین مناسب که به گفته سرمربی تیم ملی والیبال ساحلی کشور و مسئولان فدراسیون والیبال، می‌توان از آن به‌ عنوان دومین زمین استاندارد ساحلی کشور یاد کرد، دانست.

حمیدی زاده عنوان کرد: برپایی اردوی 7 روزه تیم ملی والیبال ساحلی در ابرکوه یکی از رویدادهای مهم ورزشی سال‌های اخیر در شهرستان بود که می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای این رشته ورزشی و حضور بازیکنانی بزرگ از این خطه کویری در سطوح ملی باشد.

ريیس هیات والیبال همچنین شایعه پرداخت نقدی هزینه 150 میلیون تومانی برای برگزاری اردوی تیم ملی والیبال ساحلی را تکذیب و اظهار کرد: عدد فوق صرفاً برآورد هزینه‌های مختلف از جمله نقشه‌کشی، لبه‌گذاری، گودبرداری، شن‌ریزی و فنس‌کشی است که توسط کارشناسان اعلام كردند ولی عملاً چنین هزینه‌ای پرداخت نشد چرا که این رویداد مهم با مشارکت اداره ورزش و جوانان، هیئت والیبال، فرمانداری، شهرداری، بخشداری، ادارات راه و برق، شرکت فولاد سرمد و سایر دستگاه‌های اجرایی، رقم خورد.

استارت والیبال ساحلی در ابرکوه با حضور یک مربی حرفه‌ای

رییس هیات والیبال ابرکوه ابراز کرد: استارت راه‌اندازی رشته والیبال ساحلی در ابرکوه با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و حضور «جعفر ناصرزاده» به ‌عنوان یک مربی حرفه‌ای زده شده و قطعاً در ادامه راه سختی‌ها و مشکلاتی وجود خواهد داشت که می‌طلبد مسئولان و بخش‌ خصوصی با حمایت‌های خود، ادامه مسیر را باهدف توسعه و برَند سازی نام ابرکوه هموار کنند.

وي با اشاره به این که به‌ زودی برنامه استعدادیابی در والیبال ساحلی ابرکوه کلید خواهد خورد، افزود: با توجه به نوپا بودن رشته نامبرده در کل کشور، کسانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند قطعاً در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد نتایج مثبت آن خواهند بود.

حمیدی زاده پیرامون حضور بازیکن سابق تیم برق تهران و کمک‌ مربی فعلی تیم ملی والیبال ساحلی کشور در ابرکوه نیز گفت: ناصرزاده یکی از برترین‌های والیبال و برندی برای ابرکوه است که مردم کاملاً از رزومه ورزشی او مطلع هستند.

به گفته وی، ناصرزاده می‌تواند با تجربه و موقعیت فعلی خود، بازیکنان خوبی پرورش و به جامعه والیبال کشور معرفی کند.

حمایت خیرین حلقه مفقوده‌ي تمام حوزه‌ها در ابرکوه

این مسئول حمایت خیّرین و اسپانسرها را حلقه مفقوده تمامی حوزه‌ها در ابرکوه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر یکی از راهکارهای مطرح‌شدن والیبال ساحلی گرفتن میزبانی مسابقات کشوری و اردوهای بزرگ است که با ورود تیم‌های متعدد از سراسر کشور، از یک ‌طرف بخشی از اهداف حوزه گردشگری، اقتصادی و توسعه شهرستان محقق می‏‏شود و از سوی دیگر برای آینده ورزش مؤثر است.

حمیدی زاده ادامه داد: علی‌رغم چالش‌هایی که کشور در راه تولید با آن مواجه است و شهرستان ابرکوه نیز به‌تازگی در راه صنعتی شدن گام برداشته و نمی‌توان انتظار حمایت‌های بزرگ داشت، هیئت والیبال تنها نظاره‌گر نبود و با وجود تمام مشکلات توانسته است چراغ والیبال را با استقبال حداکثری روشن نگه دارد.

مسئولیت اعزام‌های غیررسمی را نمی‌پذیريم

حمیدی زاده در پاسخ به برخی شبهات در حوزه والیبال که در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است، تأکید کرد: اخیراً مسابقاتی در سطح استان برگزار شد که علی‌رغم هیچ‌گونه دعوت رسمی از سوی هیئت والیبال استان، یکی از مدارس والیبال ابرکوه خواستار حمایت از ناحیه مسئولان مربوطه جهت اعزام تیم به این مسابقات شد.

وي تصریح کرد: با توجه به این که در رابطه با برگزاری مسابقات مذکور هیچ‌گونه مکاتبه‌ای با اداره و یا هیئت صورت نگرفته بود، طبیعتاً هیچ ‌یک از نهادهاي مربوطه نمی‌توانست مسئولیت اعزام تیم را بپذیرد.

اين مسئول در پايان نيز به والدين توصیه كرد كه برای هرگونه اعزام فرزندان خود به مسابقات خارج از شهرستان با هیئت یا اداره ورزش و جوانان هماهنگی داشته باشند.

ياداور مي‌شود والیبال دومین رشته پرطرفدار ورزشی در ابرکوه بعد از فوتبال است که توانسته است حدود 400 نفر را در رده‌های مختلف سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به خود جذب کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار