صندوق پژوهش و فناوری در تلاش است با کسب عاملیت مالی دانشگاه‏‏ یزد، گام‏‏‌های موثری در زمینه رشد شرکت‌‏‏های دانش بنیان مستقر در پردیس ‎‎ فناوری این دانشگاه بردارد.
کد خبر: ۶۴۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 19 August 2018

 «علی مروتی» معاون اداری و مالی دانشگاه یزد در نشست بررسی زمینه های همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با دانشگاه یزد با استقبال از توسعه همکاری ‎ ها با صندوق پژوهش و فناوری استان، گفت: با توجه به سیاست‏‏‌های دولت برای کوچک‏‏ سازی خود و همچنین فعالیت‏‏‌های مثبت صندوق پژوهش و فناوری در زمینه‏‏‌های تامین مالی، برای همکاری های مالی و اعطای عاملیت مالی دانشگاه یزد به صندوق پژوهش و فناوری استان یزد اعلام آمادگی می‏‏‌کنیم.

وی همچنین از صندوق پژوهش و فناوری استان یزد خواست تا در طرح‌‏‏های اقتصادی دانشگاه یزد مشارکت داشته باشد.

«محمد سپهر» مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان نیز با اشاره به اهمیت تامین مالی به عنوان حلقه مهمی از زنجیره اقتصاد دانش بنیان، گفت: بدون تردید رمز تحقق اقتصاد مقاومتی در اقتصاد دانش بنیان نهفته است.

به گفته وی، به طور طبیعی برای تولید و رشد محصولات دانش بنیان به تأمین مالی شرکت‌های از این دست نیاز داریم.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان افزود: در واقع وقتی محققی تلاش خود را معطوف تولید و تجاری سازی نتایج تحقیقش می‌کند، اگر نتواند نیازهای مالی تولیدش را تأمین کند، مسلم نخواهد توانست محصول دانش بنیان را به تولید انبوه برساند.

وی ادامه داد: به همین منظور صندوق پژوهش و فناوری در تلاش است با کسب عاملیت مالی دانشگاه‏‏های استان تلاش کند گام‏‏‌های موثری در زمینه رشد شرکت‏‏‌های دانش بنیان مستقر در پردیس ‎‎ های فناوری دانشگاه‏‏‌ها بردارد.

گفتنی است، در ابتدای جلسه مدیرعامل شرکت تکامد وابسته به صندوق پژوهش به بیان ظرفیت ‎‎ های این شرکت برای همکاری با دانشگاه یزد پرداخت.

شرکت تکامد در زمینه فین تک فعالیت می‏‏‌کند، فین‌تک یا فناوری مالی به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است و معادل Financial technology یا FinTech صنعتی در فضای اقتصادی است و به کمپانی‌هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش می‌کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار