معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری 101 مورد کمک‌هزینه تأمین جهیزیه برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و ازدواج نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد.
کد خبر: ۶۴۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 19 August 2018

 «محمدحسین جمال پور» با بیان این که حمایت از ازدواج و کمک به تأمین جهیزیه جامعه هدف تحت حمایت و پرداخت تسهیلات ازدواج یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد برای ترویج ازدواج ساده و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، گفت: طی چهارماهه نخست سال جاری 101 مورد کمک‌هزینه تأمین جهیزیه برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و ازدواج نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد.

وی با اشاره به این که ازدواج مورد تأکید و سفارش دین مبین اسلام و موجب سلامت جسم و آرامش روح است، افزود: کمیته امداد استان یزد طی چهارماهه نخست امسال 400 میلیون تومان برای کمک به ازدواج نوعروسان تحت حمایت و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار هزینه کرده است.

معاون کمیته امداد استان با بیان این که تهیه جهیزیه برای یک زوج نیازمند، تأمین یک آینده و یک زندگی است، گفت: خیران باید توجه کنند که کار خیر فقط در کمک به ساخت مدرسه و مسجد نیست؛ نوعروسان نیازمند زیادی هستند که نیاز به جهیزیه دارند و کمک به آنان پاداش و اجر معنوی فراوانی دارد.

وی با بیان این که ازدواج عاملی برای اعتدال روانی انسان و تحکیم ساختارهای یک اجتماع سالم است، افزود: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و با تعیین نیت خاص برای ازدواج مددجویان تحت حمایت، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به این نهاد اهداء کنند.

جمال‏پور یادآور شد: کمیته امداد استان سال گذشته یک میلیارد و 375 میلیون تومان برای کمک به امر ازدواج 427 مددجوی تحت حمایت و نیازمند غیر تحت حمایت هزینه کرد که 56 درصد از کمک‌هزینه تأمین جهیزیه از محل صدقه و زکات، 36 درصد از محل اعتبارات دولتی و هشت درصد نیز از محل کمک‌های حامیان طرح اکرام ایتام و خیریه‌ها بوده است.

این مسئول در پایان اضافه کرد: سرانه پرداختی برای ازدواج مجدد بانوان و نوعروسان تحت حمایت دو و نیم تا پنج میلیون تومان و سرانه کمک‌هزینه تأمین جهیزیه دختران نیازمند غیر تحت حمایت دو میلیون تومان و سرانه هدیه ازدواج پسران تحت حمایت یک و نیم میلیون تومان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار