رئیس ثبت‌احوال اردکان خبر داد
رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان اردکان گفت: در چهارماهه اول امسال تعداد 181 مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۶۴۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸ 19 August 2018

جمال موتاب در جلسه شورای ثبت‌احوال شهرستان اردکان، یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان ثبت‌احوال را ثبت وقایع حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق برشمرد و گفت: ایجاد پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور با مکانیزه کردن سیستم ثبت‌احوال و صدور کارت ملی هوشمند، جمع‌آوری و انتشار آمارهای انسانی از دیگر مأموریت‌های این سازمان است.

وی افزود: با توجه به مکانیزه شدن فرآیند کار در این سازمان، کلیه اسناد سجلی موجود اسکن شده است و اصل این اسناد در سیستم مکانیزه ثبت‌احوال و پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور نگهداری می‌شود که دستگاه‌های دولتی و خصوصی بااتصال به این پایگاه می‌توانند اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنند. علاوه بر این دستگاه‌ها ما به‌صورت روزانه پاسخگوی استعلامات مراجع قضایی و برخی از ادارات هستیم.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان اردکان گفت: برخی از خدمات مانند درخواست صدور کارت ملی هوشمند و تعویض شناسنامه به دفاتر پیشخوان واگذارشده است که در شهر اردکان دو دفتر و در شهر احمدآباد نیز یک دفتر پیشخوان این خدمات را ارائه می‌کنند و امیدواریم که مردم با مراجعه به این دفاتر نسبت به درخواست صدور کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به عملیاتی شدن استفاده از کارت ملی هوشمند در سال آینده، افزود: بیش از ۴۴ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون ۴۰ هزار کارت ملی هوشمند برای شهروندان اردکانی صادرشده است.

موتاب اظهار داشت: در چهارماهه نخست سال جاری تعداد ۶۰۹ واقعه ولادت در شهرستان اردکان ثبت‌شده است که از این تعداد ۲۹۸ نوزاد پسر و ۳۱۱ نوزاد دختر بوده است و برحسب گروه سنی مادران، در گروه زیر ۱۵ سال دو مورد ولادت به ثبت رسیده است و بیشترین تولد نوزاد در گروه سنی مادران ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است که ۲۱۳ مورد ثبت‌شده است.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۶ واقعه فوت در اردکان اتفاق افتاده است که بیشترین افراد فوت‌شده در گروه سنی ۷۵ سال به بالا قرار دارند که ۶۶ نفر را شامل می‌شود. شایع‌ترین علت فوت نیز اول بیماری‌های قلبی، عروقی و در رتبه بعدی سرطان‌ها بوده است.

رئیس ثبت‌احوال اردکان گفت: تا پایان تیرماه امسال تعداد ۱۸۱ مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده که میانگین سن ازدواج در گروه دختران حدود ۲۱ سال و در گروه پسران نیز حدود ۲۶ سال است.

وی در پایان اظهار داشت: در چهارماهه اول امسال در شهرستان اردکان، ۱۸۵۸ مورد شناسنامه برای افراد بزرگ‌سال تعویض و ۱۸۱مورد نیز شناسنامه المثنی صادرشده است. در این مدت ۱۴ مورد تغییر نام و ۳۲ مورد تغییر نام خانوادگی صورت گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار