رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه:
رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه به مردم توصیه کرد که دام نذری روز عید قربان را از مکان های تحت نظارت این نهاد تهیه و در کشتارگاه شهرستان بر اساس مقررات شرعی و بهداشتی ذبح کنند.
کد خبر: ۶۴۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 19 August 2018

دکتر علی فاتحی نیا در حاشیه نشست جمعی از مسئولان محلی برای بررسی نحوه عرضه دام سالم، بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشتار روز عید قربان در کشتارگاه رایگان است و تحت نظارت ناظران شرعی و بهداشتی انجام می شود.
وی با بیان اینکه گروه های ویژه بازرسی بهداشت دامپزشکی روز سه شنبه هفته جاری در مکان های تعیین شده از قبل مستقرند، افزود: تمهیدات لازم اندیشیده شد تا کشتار بهداشتی انجام شود و گوشت سالم نیز به دست مصرف کنندگان برسد.
فاتحی نیا ادامه داد: طبق هماهنگی های انجام شده برای رفاه حال شهروندان کشتارگاه ابرکوه برای عرضه دام در روز عید قربان فعال است تا دام زنده و لاشه حیوان رایگان معاینه شود.
رییس شبکه دامپزشکی ابرکوه با توجه به ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و شرعی در موقع ذبح تاکید کرد: چنانچه شهروندان خود اقدام به ذبح کنند ، ضرورت دارد خون دام و غیره را بهداشتی دفن کنند.
فاتحی نیا افزود: ناظران از ساعت پنج الی 13 روز سه شنبه و اکیپ های بازرسی سیار و کشیک مستقر در اداره دامپزشکی از ساعت هفت الی 13 برای نظارت آماده پاسخگویی و ارائه خدمت هستند.
به گفته این مسئول ، مردم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32838131 تماس بگیرند.
در عید قربان سال 1396، 51 راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه دام ابرکوه ذبح شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار