مدیر کل دامپزشکی استان یزد؛
مدیر کل دامپزشکی استان یزد از خطر شیوع تب کریمه کنگو در عید قربان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 20 August 2018

علی اکبر حداد زاده مدیر کل دامپزشکی استان یزد از خطر شیوع تب کریمه کنگو در عید قربان خبر داد و از مردم خواست دام خود را فقط از کشتارگاه‌ها تهیه کنند.

حداد زاده افزود:عید قربان در کنار اینکه می‌تواند فرصت خوبی برای انجام سنت حسنه قربانی باشد در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی میزان سلامت جامعه را تهدید کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای عید قربان در استان گفت: تا کنون هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌های مربوطه داشته ایم و برای هرچه بهتر برگزار شدن عید قربان و رفاه حال همشهریان ۹ کشتارگاه در سطح استان از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ آماده ارائه خدمات هستند.

حداد زاده ادامه داد: کارشناسان دام پزشکی در قالب شبکه‌های دامپزشکی ثابت و سیار در سطح شهر آماده پاسخ گویی به سوالات بهداشتی و شرعی مردم هستند و همچنین اگر با مشکلی مواجه شدند می‌توانند به این شبکه‌های مراجعه کرده و یا با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به گرمی هوا گفت: به دلیل گرمای زیاد فعالیت کنه‌های ناقل بیماری‌های خطرناک از جمله تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، بر همین اساس مردم باید دام و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مطمئن و دارای تاییدیه دامپزشکی تهیه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار