سفید، رئیس ستاد روحانی در گفتگو با تابناک یزد:
در دوره ای که مدیران بومی استاندار یزد شدند، از عملکردشان مشخص است که این دوره، دوره طلایی یزد بود. البته همه مدیران غیربومی قابل احترام هستند ولی به نظرم انتخاب گزینه بومی برای استان، ارجح است.
کد خبر: ۶۵۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 03 September 2018

غلامعلی سفید از استانداران اسبق یزد و رئیس ستاد حسن روحانی در انتخابات در گفتگو با خبرنگار تابناک یزد در خصوص ارجحیت نیروی بومی و غیربومی برای انتصاب سمت استانداری یزد گفت: بر اساس تجربه شخصی، یزد، استانداران بسیار خوبی داشته است. برگوارانی چون آقایان ثقفی، دبیران، گرانمایه و فتاح استانداران یزد بودند و زحمت زیادی کشیدند. به نظر من می آید که از زمانی که مهندس بیطرف استاندار یزد شد و نیروی بومی و جوان بود و او تلاش کرد نیروی انسانی بومی با خود به استانداری یزد بیاورد، جهش استان در حوزه های مختلف، خیلی بهتر و بیشتر شد. آن دوره پروژه های بسیار بزرگی مثل دانشگاه یزد، پروژه های عمرانی، مستقل شدن بسیاری ادارات یزدی در آن دوره بود. بعد هم که جناب حمیدیا آمدند. سپس من در خدمت مردم بودم و بعد هم آقای کلانتری استاندار بودند.
وی افزود: تصویر من این است که این دوره، دوره طلایی یزد بود. البته همه مدیران غیربومی قابل احترام هستند و ما همه تلاش ها وزحمتشان را تکریم میکنیم وقدردان هستیم.
رئیس فعلی شورای شهریزد تاکید کرد: دوستان غیربومی که می آیند برای آشنایی با بافت جامعه، فضا و رفتار مردم، نخبگان و ... به زمان نیار دارند و این شناخت که خیلی مهم است، زمان بر است. البته برخی شان وزارت کشوری هم نبودند که تا آشنایی با ساختار وزارت کشور و استانداری بازهم زمان بیشتری می برد . کار بسیارسخت میشود.
سفید گفت: گاهی برای یک استان خاص می طلبد استاندار از خارج از استان بیاید و این مسئله قابل پذیرش است اما برای یزد که مسئله حادی ندارد و مشکلی نیست، دلیلی ندارد استاندار غیربومی باشد.
این چهره ارشد اصلاح طلبی استان خاطرنشان کرد: استان یزد همیشه دایره نفوذش بیشتر از حوزه جغرافیای اش بوده است. همیشه مدیران یزدی بیشتر از درصد جمعیتی آن بودند. هم علمای سیاسی هم علمای دینی شخصیت های عزیز و ادم های بزرگی داشته ایم و اینکه الان از بیرون از استان، استاندار می آوردند، خوب نیست. هرچند آقای وزیر کشور میگوید سیاست من این است.
سفید اضافه کرد: آدم های غیربومی، آدم های خوبی بوده اند ولی اوج کارتوسعه و رفع مشکلات یزد، زمانی بود که یزدی ها کار کرده اند. به نظر من استاندار بومی خیلی بهتر است.
وی در واکنش به این سوال که برخی افراد میگویند گزینه بومی برای استانداری یزد نداریم با رد این ادعا، گفت: اعتقاد دارم به هرمیزان این اقدام که صورت نگیرد این جواب که گزینه نداریم، شدیدترمی شود. افراد با نصب سمت ها، رشد میکنند و بعد هم تکثیر می شوند. اگر از یزدیها در مدیریت استان و کشور استفاده نشوند طبیعی است که گزینه نخواهیم داشت اما آن زمان که یزدیها بر سرکار بودند، تعداد مدیران یزدی رده بالای کشور هم زیاد شد و خوب رشد کرد. این محصول همین تفکر است که ادعا میکند مدیر کم دارند. واقعیت این است که عدم اقدام به نصب مدیران بومی، ظرفیت مدیریت استان را پایین می آورد.

رئیس ستاد روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در خصوص همدلی بین گروه های سیاسی و شخصیت ها برای انتخاب استاندار بومی برای استان، گفت:در این زمینه هنوز نمیدانم اقای زمانی قمی، بازنشست می شوند یا نه و بی اطلاعم. لذا این دوره هنوز صحبت رسمی نشده است. در دور قبل خیلی تلاش کردیم که بومی انتخاب شود. مجداد تاکید میکنم قدردان زحمات و تلاشهای افراد غیربومی هستیم و تلاششان را تکریم میکنیم. دوره قبل ، استاندار یزدی می خواستیم که موفق نشدیم و وزارت کشور قبول نکرد. ولی به نظر من نیروی بومی ، اولی هست.
وی در پایان تاکید کرد: چون دفعه قبل تلاش نتیجه نداد کمی ناامید هستیم ولی اگر روزنه امیدی ایجاد شود این بار همه استان بر انتصاب نیروی بومی اصرار خواهند داشت. زمینه همگرایی برای انتصاب نیروی بومی در استان وجود دارد و اگر قرار شد آقای زمانی رفتنی باشند تلاش میکنیم استاندار بعدی یزد، بومی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار