37 طرح از مجموع 454 ويژه‌برنامه‌‌ي هفته دولت استان يزد در سال جاري مربوط به مركز استان يعني شهرستان يزد بود كه در حضور مردم و مسئولان مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
کد خبر: ۶۵۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 03 September 2018

 اين برنامه‌ها كه جمعاً بالغ بر 146 ميليارد تومان اعتبار براي آنها هزينه شده بود، شامل افتتاح 34 طرح با اشتغالزايي 621 نفر و همچنين آغاز عمليات دو طرح و يك مورد بازديد بود.

چند مورد از اين طرح‌هاي عمراني با حضور «محسن صادقیان» معاون عمراني استاندار يزد در بخش‌های مختلف شهرستان افتتاح شد به طوري كه معاون استاندار با حضور در آیین افتتاح بوستان ورزش شهر حمیدیا، این طرح كه در مساحت 7500 متر مربع و با اعتبار 12 میلیارد ریال ایجاد شده و شامل زمین‌های مختلف ورزشی و ساختمان اداری بود را افتتاح كرد.

صادقيان همچنین از طرح آبیاری نوین چاه‌کشاورزی عمیق شهدای فهرج بهره‌برداری کرد. این طرح در 119 هکتار مساخت و هزینه‌ای حدود 7 هزار میلیون ریال در طول شبکه 11 هزار و 800 متر و تعداد 200 بهره‌بردار ایجاد شده است .

همچنین با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان و معاون هماهنگی امور عمرانی یزد سالن ورزشی چند منظوره امید شهر زارچ به بهره‌برداری رسید. این طرح ورزشی با اعتباری بالغ بر 8300 میلیون تومان و در دو هزار متر مربع ایجاد شده است .

بهره‌برداری از طرح زيرسازي و آسفالت راه دسترسي به چرخاب رضوي كه با همت راه و شهرسازي شهرستان يزد و پيمانكاري شركت تعاوني همياري دهياري‌هاي بخش زارچ و اعتباري بالغ بر 4500 ميليون ريال انجام شده، افتتاح پارک بهاران در روستای محمدآباد بخش زارچ و چندین طرح مختلف عمرانی دیگر در شهرستان یزد از دیگر برنامه‌های معاون عمرانی استاندار در شهرستان يزد بود.

برخي از اين طرح‌ها نيز با «عباس حيدري» سرپرست فرمانداري يزد و معاونين فرماندار و مسئولان بخش‌هاي مختلف شهرستان مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

از جمله اين طرح‌ها مي‌توان به سه طرح خودكفايي مددجويان كميته امداد اشاره كرد؛ يك باب كارگاه خياطي كه با تسهيلات پرداختي به مبلغ 550 ميليون ريال راه‌اندازي و براي هفت نفر اشتغالزايي كرده بود، يك كارگاه توليدي انواع فيلتر هواي خودرو و همچنين كارگاه پرورش شتر‌مرغ از جمله اين طرح‌ها بود.

كارگاه توليدي انواع فيلتر هواي خودرو كه در روستاي محمد‌آباد از توابع بخش مركزي يزد افتتاح شد،، با تسهيلات پرداختي به مبلغ 200 ميليون ريال، براي پنج نفر شغل ايجاد كرده و 24 نوع فيلتر هواي خودرو توليد مي‌كند.

كارگاه پرورش شتر‌مرغ نيز از ديگر طرح‌هاي خودكفايي مددجويان كميته امداد بود كه در روستاي فهرج از توابع بخش مركزي يزد مورد بهره‌برداري قرار گرفت، اين كارگاه با 500 ميليون ريال تسهيلات و اشتغالزايي براي سه نفر در روستاي فهرج كار خود را با پرورش 200 رأس جوجه يك روزه شتر‌مرغ آغاز كرد .

سرپرست فرمانداري يزد ضمن افتتاح سنگفرش كوچه‌هاي بافت تاريخي روستاي فهرج از مسجد جامع اين روستا كه با 1100 سال قدمت متعلق به سده اول هجري قمري و اولين مسجد صدر اسلام در ايران است، بازديد كرد .

سنگ فرش بافت قديم روستاي فهرج كه از محل دهياري روستا تامين اعتبار و با پيمانكاري شركت تعاوني همياري دهياري‌هاي شهرستان يزد انجام شده است، در فاز اول با هزينه‌اي بالغ بر 350 ميليون تومان و در فاز دوم با هزينه‌اي بالغ بر 185 ميليون تومان به بهر‌ه‌برداري رسيد .

حيدري از ساختمان در دست ساخت دهياري فهرج كه كار ساخت آن در فاز اول با هزينه‌اي بالغ بر 280 ميليون تومان، از ابتداي سال 1397 آغاز و در فاز دوم با 150 ميليون تومان هزينه در ابتداي آبانماه 1397 به اتمام مي‌رسد نيز بازديد كرد.

حضور در مراسم اختتاميه جشنواره بازي‌هاي بومي و محلي روستاهاي بخش مركزي يزد كه در سالن ورزشي امام رضا(ع) روستاي فهرج و با حضور «هادي مقیمی» فرماندار اردكان و ريیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان برگزار شد، از ديگر برنامه‌هاي اين هفته بود.

اين جشنواره با حضور 110 شرکت‌کننده از روستاهای بخش مركزي يزد برگزار شد كه شركت‌كنندكان در رشته‌هاي چوپ كشي، طناب‌كشي و هفت سنگ مهارتي به رقابت پرداختند و در پايان به نفرات برتر هدايايي اهدا شد .

حيدري همچنين با خانواده مددجويان تحت پوش كميته امداد حضرت امام خميني(ره) ديدار و از نزديك در جريان مسايل و مشكلات آنان قرار گرفت.

وي ضمن دستور پيگيري برخي موارد مطرح شده، خواستار توجه جدي‌تر و تلاش مضاعف در جهت رسيدگي به امور معيشتي افراد تحت پوشش كميته امداد شد .

سرپرست فرمانداري همچنين با خانواده مددجويان بهزيستي شهرستان هم ديدار كرد و ضمن گفت‌وگو با آنها در خصوص كمك هزينه تحصيلي دانش‌آموزان و دانشجويان اين خانواده ها و اشتغال فرزندان و تسهيلات كمك هزينه معيشتي آنان، تصميماتي اتخاذ و ابلاغ كرد .

حيدري در بازديد از روستاي ملاباشي از توابع بخش مركزي شهرستان يزد از طرح‌هاي عمراني اين روستا نظير بهسازي كوچه‌ها و معابر، زيرسازي خيابان‌ها، اتمام طرح بلوار ورودي روستا، آزادسازي خيابان مطهري، طرح مرمت و بهسازي كوچه شهيد جعفري زاده و ساختمان دهياري بازديد و با اعضاي شوراي اسلامي و دهيار روستا نيز ديدار و گفت‌وگو كرد .

ديدار با خانواده شهيدان جواد و محمود صديقي در روستاي احمدآباد مشير(ملاباشي) از ديگر برنامه‌هاي سرپرست فرمانداري يزد در هفته دولت بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار