معاون وزیر تعاون:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید فرهنگ تعاون را گسترش دهیم و کشور به یک تعاونی بزرگ با سهام داری همه افراد بالغ تبدیل شود تا مشکلات کشور حل گردد.
کد خبر: ۶۵۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 06 September 2018

به گزارش تابناک یزد، سید حمید کلانتری روز چهارشنبه در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان یزد با بیان اینکه در شرایط امروز، کشور از جوانب مختلف، مورد تهدید قرار دارد افزود: یکی از شاخصهای اجتماعی همین تعاون است که متاسفانه اخبار چند ماه اخیر در جهت عکس این موضوع در قالب احتکار مشاهده می کنیم .
وی اظهار داشت: این امر مرتبا شاخص سرمایه اجتماعی را پایین می اورد در حالی که می توانیم با تعاون و همکاری و برخورد مناسب با ارباب رجوع، محبت متقابل را در جامعه ایجاد کنیم چون مردم تشنه محبت و صداقت هستند و در این صورت به دولت کمک خواهند کرد.
کلانتری تصریح کرد: هفته تعاون باید نماد گسترش فرهنگ تعاون برای استفاده از تمام امکانات مغفول مانده در کشور باشد چون ما با وجود مصرف بالا در انرژی در استفاده از بهره وری ضعیف بوده ایم .
به گفته وی نمونه اخیر تعاون و همراهی مردم با دولت در صرفه جویی برق در تابستان بود که کمک زیادی به کاهش خاموشی ها در اوج گرما کرد.
بنا به گزارش ایرنا یزد، معاون وزیر تعاون افزود: بحث دیگر مربوط به فعال شدن تمام 3300 تعاونی استان یزد است 
باید کاری کرد تا در کنار حفظ این ظرفیت ها، ظرفیت جدید ایجاد شود در واقع تعاون در تعاون ضروری است یعنی در کار جمعی باید همه هیات مدیره و اعضا در کنار هم تلاش کنند.
این مسوول یادآور شد: در جمع امروز که یزدی ها نماد خلاقیت و نوآوری هستند برای فعال شدن تمام تعاونی های غیرفعال و نیمه فعال هم کمک کنند یعنی تعاونی های بالادستی به پایین دستی کمک کنند تا همه با هم رشد نمایند.
کلانتری اضافه کرد: متاسفانه تعاون و تعاونی به مردم خوب معرفی نشده و تعاونی امروز فقط تعاونی مصرف و مسکن و ... نیست یعنی همه فعالیت هایی که در کنار هم هستند حتی صادرکنندگان هم می توانند تعاونی ایجاد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار