بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزدضمن اعلام برگزیدگان با معرفی نمایش «زدگی» و «آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند» به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به کار خود پایان داد .
کد خبر: ۶۵۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 08 September 2018

«مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم با اشاره به این که جامعه در حال گذار ما بیش از گذشته نیازمند هنر نمایش است، تصریح کرد: هنر نمایشی در صورت حرفه ای بودن می‌تواند درد بشریت مداوا کند .

وي تاکید کرد: از آنجایی که یزد در حال گذار از توسعه است، برای توسعه پایدار نیازمند هنر نمایش است .

وی در ادامه گفت: داوران این دوره، کوروش نریمانی، ناصر حسینی مهر و تقی احتیاط بودند که پس از بازبینی ١١ اثر نمایشی هشت اثر را مورد داوری قرار دادند .

جوادیان زاده افزود: نمایش‌های این دوره با عناوین آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند، بیدارم کن آذر، دور از دسترس اطفال نگهداری شود، زدگی، سال اسپاگتی، ساعت صفر، شرایط و یوزارون شرکت کرده بودند .

«محمد رضا ابوالحسنی» دبیر اجرایی بیست و هفتمین دوره جشنواره تئاتر استان نیز گفت:با اعلام فراخوان، 18 گروه اعلام آمادگی کردندکه 11گروه بازبینی و نهایتاً هشت نمایش به بخش رقابت جشنواره راه پیدا کردند و البته يک نمایش نیز در بخش غیررقابتی حضور داشت .

«محمد علی طالبي» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي استانداري یزد هم در این مراسم گفت: تئاتر می‌تواند شرایط اجتماعی و فرهنگی کشور را با هنر خود تغییر دهد .

وی با اشاره به ظرفیت‌های تئاتر افزود: تئاتر می‌تواند نشاط اجتماعی جامعه را افزایش دهد .

طالبي با بیان این که تئاتر با زبان هنر خود آموزش های زیادی را به جامعه عرضه می کند،اظهار كرد: تئاتر از جایگاه ارزشمندی برخوردار است و این هنر طي چند سال گذشته در استان یزد از رشد خوبی برخوردار شده است.

در پایان این مراسم، جایزه طراحي گريم به «محمد مهدي هدايتي» و «فاطمه دهقانپور» برای نمایش «آدم‌ها گوشت گرگ نمي‌خورند» اهدا شد و جایزه طراحي صحنه به «ميثم نويريان» برای نمايش «يوزارون» تعلق گرفت .

تقدير ويژه هيئت داوران از «جميله ستوده نيا» برای نمایش «زدگي» بود اما کسب جایزه سوم بازيگري زن به طور مشترک به «الناز لطيف» و «ناهيد فرجي» برای نمایش «آدم‌ها گوشت گرگ نمي‌خورند» و «يوزارون» تعلق گرفت .

کسب جایزه دوم بازيگري زن هم به طور مشترک به «تارا انتظاري» و «اخترالسادات اوليايي» برای نمایش «بيدارم كن آذر» و «زدگي» رسید وجایزه اول بازيگري زن نیز به «مريم نيك آيين» برای نمایش زدگي تعلق گرفت .

کسب جایزه سوم بازيگري مرد هم به طور مشترک به «علي جاور» و «ميثم پورمنش» برای نمایش «يوزارونن و «دور از دسترس اطفال نگهداري شود» رسید .

جایزه دوم بازيگري مرد را «امين دلپذير» برای نمایش «زدگي» تعلق گرفت اما جایزه اول بازيگري مرد را «هادي آخوندزاده» برای «نمایش آدم ها گوشت گرگ نمي‌خورند» کسب کرد .

کسب جایزه بهترین طراحی لباس به صورت مشترک به «احسان زرین آبادی» و «بنفشه جاهد» برای نمایش «زدگی» و «آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خوردند» رسید .

کسب جایزه بهترین طراحی پوستر به صورت مشترک به «سید مجتبی موسوی» و «محسن احمدی» برای نمایش «بیدارم کن آذر» و «سال اسپاگتی» تعلق گرفت .

جایزه سوم نويسندگي به «وحيد آبرود» برای نمایش «بيدارم كن آذر»، جایزه دوم نويسندگي به «كرامت يزداني» برای نمایش «آدم‌ها گوشت گرگ نمي‌خورند» و جایزه اول نويسندگي به «كيوان ميرمحمدي» برای نمایش «زدگي» از سوی هیات داوران اعلام شد .

جایزه سوم کارگردانی را «مهدی زبرجدی» برای نمایش «آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند، جایزه دوم کارگردانی را «پاشا بدرود» برای نمایش «بیدارم کن آذر» و بالاخره جایزه بهترین کارگردانی را «صادق نصیری» برای نمایش «زدگی» کسب کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار