نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی؛
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: عاشورا حرکتی برای نفی ظلم و اجرای عدالت است امیدوارم شور و شعور حسینی باعث درس آموزی بیشتر جامعه شود.
کد خبر: ۶۵۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 11 September 2018

 محمد رضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در آستانه ماه محرم با حضور در منزل حاج حسین صیقل، شاعر، مدیحه سرا و ذاکر اهل بیت، از تلاش‌های وی در برپایی مجالس حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی تقدیر و تجلیل کرد.

تابش در این دیدار صمیمی گفت: عاشورا حرکتی برای نفی ظلم و اجرای عدالت است در خطابه‌های امام حسین و سخنان یاران و اصحابش پی می‌بریم که قیام اباعبدالله (ع) برای تحقق عدالت و مبارزه با ظلم و ظالم بود و نه تنها ظلم سیاسی بلکه ظلم اقتصادی و معیشتی را نیز دربرمی گیرد.

نماینده اردکان گفت: امام حسین (ع) را آموزگار بزرگ شهادت و معلم جهاد و آزادگی و شرف ذکر کرد و تاکید نمود: اقامه عزای حسینی برای احیای مرام حسینی است.

وی افزود: امام حسین (ع) برای احیای حق و جلوگیری انحراف کشیده شدن دین و دفاع از مظلوم قیام کرد، اما آنچه کمتر به آن پرداخته شده این است که تلاش امام حسین برای این بود که در کربلا جنگ واقع نشود امام حسین (ع) بنا به نقل مورخان، هشت بار لباس پیامبر را بر تن کرد تا جنگ واقع نشود و تلاشش بر این بود تا جنگ را منتفی کند.

تابش یکی دیگر از وجوه فراموش شده حادثه کربلا را امر به معروف امام حسین (ع) نسبت به حکومت برشمرد و گفت: وقتی حکومتی که به نادرستی جای حکومت اسلامی نشسته و در مسیر خلاف آن حرکت می‌کند و می‌خواهد از امام حسین بیعت بگیرد، امام به صراحت اعلام می‌دارد و می‌خواهد حکومتی را که از مسیر صحیح منحرف شده به مسیر درست هدایت کند.

تابش در بخشی از سخنانش با اشاره به نقش آفرینی ادبیات و شعر در ماندگاری و انتقال حماسه عاشورا گفت: کمال و زیبایی و لطافت حادثه عاشورا با ادبیات و شعر شکل می‌گیرد.

نماینده مردم اردکان همچنین با تقدیر از زحمات جوانان و دست اندرکاران هیئت‌های عزاداری شهرستان اردکان برای آماده نمودن مجالس عزای حسینی گفت: امیدوارم شور و شعور حسینی در این ایام باعث درس آموزی بیشتر جامعه و حرکت آن به سوی تعالی و معنویت بیشتر شود.

تابش با تقدیر از حاج حسین صیقل شاعر، مدیحه سرا و ذاکر اهل بیت (ع)، آثار ماندگار صوتی و مکتوب وی در این عرصه را بسیار ارزشمند دانست.

همچنین حاج حسین صیقل نیز با ابراز خرسندی زیاد و تشکر از حضور تابش، بخشی از شعر‌های خو در مدح امام حسین (ع) و قیام عاشورا سرود.

گفتنی است حاج حسین صیقل از مدیحه سرایان هیئت‌های عزاداری شهرستان اردکان همچون بازارنو و موکب الحسین بود که با ذوق شاعری و مداحی، آثار مکتوب و صوت زیادی به یادگار گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار