معاون توسعه منابع آموزش‌وپرورش یزد:
معاون توسعه منابع پشتیبانی آموزش‌وپرورش استان یزد از وجود 4 مدرسه با قدمت بیش از 80 سال در ناحیه یک یزد خبر داد.
کد خبر: ۶۵۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 11 September 2018

حبیب فکوری در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان یزد با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش ناحیه یک یزد اول مهر را با تعداد ۲۹۹ مدرسه و ۶۵ هزار و ۶۲۶ دانش‌آموز آغاز می‌کند، گفت: در بخش دولتی ۲۰۳ مدرسه و در بخش غیردولتی ۱۱۵ مدرسه خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ مدرسه ابتدایی که ۲۴ هزار و ۹۴۴ دانش‌آموز با تراکم ۲۶/۸۷ دانش‌آموز در کلاس درس، مدرسه را شروع خواهند کرد، افزود: تراکم دانش‌آموز در کشور در دوره ابتدایی ۲۴ است و این نشان می‌دهد فضای آموزشی ما با کمبود و تراکم دانش‌آموز در کلاس درس بسیار بالا است.

معاون توسعه منابع پشتیبانی آموزش‌وپرورش یزد تصریح کرد: در دوره متوسطه اول ۵۲ مدرسه با ۱۲ هزار و ۷۰۱ دانش‌آموز با تراکم ۳۱/۱۲ هستند که در اینجا نیز در کشور تراکم آن ۲۱ و کمبود فضای دوره اول متوسطه ما بسیار زیاد است.

به گفته‌ی فکوری در دوره نظری ۳۶ مدرسه با شش هزار و ۳۴۱ دانش‌آموز با تراکم ۲۷/۸۱ که این تراکم در کشور به عدد ۲۴ و ۱۸ هنرستان با چهار هزار و ۳۷۰ دانش‌آموز که در اول مهر شروع به کار خواهند کرد و با تراکم ۲۴/۲۷ که این تراکم در کشور به عدد ۱۶ می‌رسد.

این مقام مسئول بابیان اینکه در بخش غیردولتی ۱۵ هزار و ۹۰۸ دانش‌آموز و ۱۲۵ مرکز پیش‌دبستانی وجود دارد که تمامی مراکز پیش‌دبستانی در بخش غیردولتی فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: مدارس ابتدایی ۴۹، دوره متوسطه اول ۱۷ و دوره متوسطه دوم ۱۳ مدرسه است.

وی بررسی وضعیت مدارس حول سه محور آماده‌سازی، زیباسازی و شاداب سازی، بررسی وضعیت فیزیکی و آموزشی، ساماندهی معلمین، معاونین و مدیران مدارس با تشکیل کمیته انتصابات، بررسی مدارس در حال ساخت و تجهیز آن‌ها، آماده‌سازی و استقرار کامل پایه دوازدهم در مدارس، ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه دانش‌آموزی سناد را از اقدامات و کارهای در پروژه مهر دانست.

معاون توسعه منابع پشتیبانی آموزش‌وپرورش یزد به چهار مدرسه بالای ۸۰ سال، ۲۹ مدرسه ۴۰ تا ۸۰ سال و ۱۷۶ مدرسه کمتر از ۴۰ سال ساخته‌شده در ناحیه یک اشاره کرد و اظهار داشت: در ناحیه یک ۷۱ مدرسه تخریبی، ۵۴ مدرسه درخواست تعمیر دارند.

فکوری در پایان بابیان اینکه ۴۳ مدرسه تاکنون از بخاری‌های گازی استفاده می‌کنند که خطرات زیادی را به همراه دارد و مشکل اساسی در زمستان است، اذعان داشت: صد مدرسه از شوفاژ استفاده می‌کنند، ۱۶ مدرسه مشکل ایزوگام، ۱۶ مدرسه درخواست آسفالت در کف مدرسه کرده‌اند و همچنین ۳۶ مدرسه ابتدایی و ۱۸ مدرسه در دوره متوسطه درخواست مقاوم‌سازی کرده‌اند که تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار