حسینه‌ي «کوچه باغ» اولین و قدیمی‌ترین بنای عزاداری در شهرستان میبد است كه طرح مرمت و بازسازي آن در مراسمي با حضور جمعی از مسئولین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۶۵۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 11 September 2018

«محمود اسدزاده»شهردار میبد در این مراسم ضمن تسلیت فراررسیدن ماه عزاداري محرم گفت: ساماندهی، مرمت، کف‌سازی، روشنایی، مرمت و بازسازی دیوارها و غرفه‌های حسینیه کوچه باغ با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی با مبلغ 150میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری و تامین مصالح توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري به بهره ‎ برداری رسید .

وی با اشاره به این که شهرستان میبد به لحاظ تاریخی بودن به عنوان یک گوهر ناشناخته در جهان مطرح است، افزود: هدف شهرداری بازسازی، احیا و نگهداری از بناها و آثار تاریخی شهرستان است که در سال جاری با مشارکت میراث فرهنگی اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده شده و محله میبد بالا و میبد پایین، محله علی آباد و شهیدیه در حال احیا و بازسازی است.

اسدزاده اظهار كرد: اگر احیاء و نگهداری از بافت‌های تاریخی را به عنوان یک مثلث در نظر بگیریم، شهرداری، ستاد بازآفرینی و مردم محله سه ضلع آن هستند كه باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

گفتني است، در پایان اين مراسم از مسئولان و افرادی که در مرمت و بازسازی این بنا نقش داشتند، از طرف هیئت عزاداران کوچه باغ تقدیر شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار