رئیس اداره تعاون:
یزد - ایرنا - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز با اشاره به اینکه از 378 شرکت تعاونی این شهرستان تنها یک مورد دانش بنیان است، می گوید: برای ایجاد تحول در ساختار فضای اقتصادی و نیز کسب و کار حداقل به 10 تعاونی دانش بنیان دیگر نیاز است.
کد خبر: ۶۵۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸ 11 September 2018

امیرعباس دهقانی زاده افزود: ایجاد چنین تعاونی هایی با عضویت نخبگان و چهره های علمی منطقه نقش مهمی در رونق اقتصادی، تولید و اشتغال پایدار دارد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد فرصت شغلی برای افراد خصوصا فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی جزو وظایف ذاتی دولت است، از آمادگی این اداره برای همکاری در راه اندازی تعاونی های دانش بنیان خبر داد.
این مسئول ضمن دعوت از جوانان و افراد علاقه مند برای ورود به این بخش ، بر حمایت، تقویت و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز و کارگاه های توجیهی تاکید کرد .
دهقانی زاده در ادامه اهمیت بخش تعاون با توجه به مردمی بودن و کارکردهای اقتصادی و اجتماعی آن، ایجاد فرصت های شغلی مورد نیاز شهرستان را یادآور شد.
دانش ‌بنیان، نوعی شرکت تعاونی است که برای هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری‌ سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط تشکیل می‌شود.
378 تعاونی مهریز 10 هزار و 123 عضو دارد که تاکنون زمینه اشتغال 2 هزار 469 نفر فراهم شده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
39 هزار واحد صنفی، تولیدی و خدماتی رسمی در یزد وجود دارد و 65 درصد جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری در چهارمین استان صنعتی کشور را کارگران تشکیل می دهند و 178 هزار کارگر زیرپوشش بیمه هستند.
هم اکنون پنجهزار و 897 شرکت تعاونی و اتحادیه با 999 هزار و 291 نفر عضو و 50 هزار و 538 فرصت شغلی و با سرمایه چهار هزار و 683 میلیارد ریال در استان ثبت و زیرپوشش اداره کل تعاون است.
بر اساس سرشماری آبان ماه 1395، 15 درصد از یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت استان در روستاها و بقیه در 21 شهر زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار