مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:
یزد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب مشوق فعالان این حوزه است و باعث تعمیق فرهنگ کتابخوانی در جامعه می شود.
کد خبر: ۶۵۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 12 September 2018

مجید جوادیان زاده روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با بیان اینکه کتاب با زندگی و هویت مردم یزد آمیخته شده، افزود: آمار قابل توجه کتاب و کتابخانه در استان گواه تایید این مدعاست.
وی با تاکید بر رعایت عدالت فرهنگی در استان اظهار داشت: برخورداری از خدمات فرهنگی از حقوق مردم است و باید برای تامین حقوق فرهنگی شهروندان تلاش شود.
جوادیان زاده اظهار امیدواری کرد دستگاه ها و بخشهای مرتبط با موضوع کتاب برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب همگرایی و تعامل داشته باشند.
سیدخلف حوتی نژاد معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز اظهار داشت: امسال برای دومین دوره پیاپی از 10 روستای برگزیده و دوستدار کتاب استان تجلیل می شود.
در این نشست مدیران و نمایندگان دستگاه های مرتبط راهکارهای خود را برای برگزاری مناسب پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ارائه کردند.
بر اساس فراخوان پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، علاقه مندان می ‌توانند تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷، آثار، مستندات و برنامه‌ های خود را به دبیرخانه‌ مستقر در اداره کل ارشاد اسلامی یزد ارسال کنند.
استان یزد با 111 باب کتابخانه شامل 96 باب کتابخانه نهادی روستایی و شهری و 15 کتابخانه مشارکتی به نسبت جمعیت در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
در کتابخانه های استان یزد 2 میلیون و 138 هزار نسخه کتاب وجود دارد که سرانه تعداد کتاب به شهروندان استان 1.9 جلد کتاب به ازای هر شهروند یزدی است.
اکنون 108 هزار نفر در کتابخانه های استان عضویت دارند و در یکسال گذشته یک میلیون و 100 هزار نسخه کتاب از کتابخانه ها به امانت گرفته شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار