رییس پلیس فتا استان یزد با اشاره به سوء استفاده‌های مختلف از فضای مجازی، متاسفانه مشاهده می‌شود، برخی از شهروندان فضای مجازی را برای تسویه حساب و انتقام‌جویی انتخاب می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 15 September 2018

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: در پي شکايت خانمی، با ارائه مرجوعه قضايي و حضور در این یگان اظهار نمود، شخصی با هویت نامشخص در شبکه‌‌ اجتماعي تلگرام ایجاد مزاحمت نموده و با توجه به اینکه یک‌سری اطالاعات از بنده در اختیار دارد سعی بر برقراری ارتباط و ملاقات حضوری در خارج از شهر داشته است، همین منظور تقاضای رسیدگی به این موضوع را دارم .

وی افزود: در بررسي اظهارات مشخص گردید، با توجه به اختلافات خانوادگی شاکیه با همسرش و فراهم نمودن مقدمات متارکه وی در مورد هویت فرد مزاحم کنجکاو شده و اقدام به پیام دادن و برقراری ارتباط نموده تا فرد مورد نظر را شناسایی نماید در حالیکه بعد از حدود یک ماه ارتباط پیامکی هنوز موفق به شناسایی نشده و به ناچار به دادگاه مراجعه کرد و با مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه نموده است .

رییس پلیس فتای یزد گفت: در پی بررسی پرونده و شناسایی متهم توسط کارشناسان پلیس فتا استان حسب دستور مقام محترم قضایی متهم به این پلیس احضار گردید، وی پس از حضور در اين پليس و مشاهده ادله موجود به بزه انتسابي اقرار نمود و اظهار داشت با توجه به اینکه شوهر شاکیه پسر خاله بنده بوده و در حال متارکه میباشند، من به پیشنهاد همسر شاکیه (پسر خالهام) برای اخذ مستندات مبنی بر خیانت شاکیه به همسرش با وی ارتباط برقرار نمودم و سعی در برقراری ارتباط حضوری را داشتم .

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از شرایط و ضوابط فعالیت در فضای مجازی بوده و کاربران با انگیزه انتقام‌جویی نباید برای کاربران مزاحمت ایجاد نمایند و توجه داشته باشند که مزاحمت در شبکه‌های مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی را به دنبال دارد .

وی ادامه داد: کاربران فضای مجازی مخصوصا خانمها و دختران جوان به هویت‌های کاذب در شبکه‌های مجازی و وعده و عیدهای دروغین اعتماد ننموده و اقدام به برقراری ارتباط با افراد ناشناس ننمایند .

این مقام مسئول در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريتهاي سايبري، لينک ثبت گزارش هاي مردمي با ما در ميان بگذارند .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار