کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان یزد از سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله یزد در 24 پایگاه دائم غربالگری بینایی در استان خبر داد .
کد خبر: ۶۵۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ 15 September 2018

«فاطمه ابوطالب‌دخت» با بیان این که سال گذشته برای 53 هزار و 697 کودک ۳ تا ۶ سال سنجش بینایی و غربالگری انجام شده است، گفت: 330 کودک با تنبلی چشم از بین این تعداد تشخیص داده شد که برای درمان به مراکز تخصصی ارجاع شدند .

وی در خصوص درمان این کودکان شناسایی شده نيز گفت: سازمان بهزیستی با حمایت مالی هزینه درمان و حتی جراحی کودکان خانواده‌های بی‌بضاعتی که دارای انحراف چشم بوده‌اند، داده است .

اين كارشناس بهزيستي با بیان این که سال گذشته حدود 90 درصد این گروه سنی تحت پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند، اظهار کرد: پایگاههای دائم غربالگری بینایی کودکان در طول سال و پایگاه‌های غیردائم در آبان و آذرماه به سنجش بینایی کودکان می پردازند .

کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان در خصوص هزینه‌های غربالگری بینایی گفت: برای مرحله غربالگری اولیه از چارت E با هزینه 2500 تومان استفاده می‌شود و برای برخی از کودکان نیز که سن کمتری دارند و ممکن است همکاری لازم را نداشته باشند، از دستگاه بینایی سنجی با هزینه 4000 تومان استفاده می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار