مدیر کل دامپزشکی يزد خواستار شد:
مدير كل دامپزشكي استان يزد اظهار كرد: برای پیشگیری از انتشار بیماری و ایجاد مخاطره برای بهداشت عمومی ، مردم از ذبح دام در سطح شهر و جلوی هیأت‌های عزاداری اجتناب کنند و کشتار دام‌ها را با نظارت کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه‌ها انجام دهند .
کد خبر: ۶۵۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 18 September 2018

دکتر «علی اکبر حدادزاده» با اشاره به سنت قربانی دام در جلوی هیأت‌های عزاداری در ماه محرم، گفت: بی‌توجهی به اصول بهداشتی و ذبح دام در جلوی هیأت‌های عزاداری علاوه بر انتقال آلودگی از طریق کفش و سایر وسایل به حسینیه‌ها و مجالس عزاداری، منجر به افزایش احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب کریمه کنگو از طریق گوشت پیش سرد نشده، می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم و جامعه، تصریح کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، ذبح دام در مراکز مورد تأیید دامپزشکی ضروری و با توجه به نظارت‌های صورت گرفته در کشتارگاه‌ها و پیش‌سرد‌گذاری لاشه‌ها قبل از مصرف، سلامت گوشت مورد تأیید سازمان دامپزشکی است.

حدادزاده در ادامه افزود: با توجه به آن که در پاره‌ای از موارد ذبح دام خارج از کشتارگاه و بدون نظارت ناظرین دامپزشکی صورت می‌گیرد، پیش سرد‌گذاری در دمای صفر تا چهار درجه به مدت 24 ساعت و همچنین خرد کردن گوشت با دستکش برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک ضروری است.

اين مسئول در پایان عنوان كرد: مردم برای ذبح دام می‌توانند از شبکه‌های دامپزشکی استان کمک گرفته یا راهنمایی لازم را در این خصوص از طریق سامانه 1512 دریافت كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار