فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین خبر داد:
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین از برگزاری 135 برنامه متنوع در طول هفته دفاع مقدس در ارتش خبر داد.
کد خبر: ۶۵۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 22 September 2018

برگزاری بیش از ۱۳۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش تابناک قزوین،سرتیپ دوم بهنام پیری فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس که صبح امروز در سالن جلسات قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رژیم بعثی عراق در ۳۱ شهریور سال ۵۹ همجه وسیعی به ایران وارد ساخته و به صورت ناجوانمردانه برخی مناطق ایران را به تصرف خود درآورد.

وی افزود: زمانی که انقلاب اسلامی تازه به پیرروزی رسیده بود و هنوز انسجام کاملی بین نیروهای ارتش بوجود نیامده بود و از طرفی سپاه و بسیج تازه شکل گرفته بودند دشمن از این وضعیت استفاده کرد.

به گفته این مسئول،نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست ۲۹۷ عملیات ثبت کند که از این تعداد ۵۲ عملیات بصورت پدافندی و ۲۴۵ عملیات آفند بوده است.

پیری با بیان اینکه رزمندگان اسلام ۲ هزار و ۸۸۷ روز در مقابل عراق جنگیدند، گفت: رزمندگان به مدت یک هزار روز به صورت مستقیم نبرد داشتند که خوشبختانه توانستند به پیروزی غرورآفرینی دست یابند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین بیان کرد: خوشبختانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست در عملیات نصر بر علیه ماشین جنگی عراق بجنگد  و ماشین آنها را متوقف کند.

وی یادآور شد: تقدیم ۲ هزار و ۶۸۰ نفر شهید، یک هزارو ۷۳۱ نفر جانباز، ۲۷۶ نفر جاویدالاثر و ۲ هزار و ۲۰۰ آزاده سرافراز از دیگر افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

پیری با اشاره به ۱۳۵ برنامه در نظر گرفته شده به مناسبت هفته دفاع مقدس اضافه کرد: در اولین روز از هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور رژه پیاده و موتوری را در سطح استان خواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: اعزام سخنران به مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری برنامه‌های مختلف ورزشی در سطح لشگر و دیگر نیروهای مسلح، دیدار با خانواده های شهدا جانبازان و آزادگان، دیدار با کارکنان بازنشستگان نیروهای مسلح،  برپایی نمایشگاه ایثارگران در مدارس از دیگر برنامه‌های درنظرگرفته شده در طول این هفته است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین بیان کرد: امسال  با همکاری مرکز صدوسیمای قزوین ویژه‌ برنامه «هفت شهر عشق» در هفته دفاع مقدس خواهیم داشت.

این مسئول توضیح داد: شرکت تمامی نیروهای مسلح در زنگ مقاومت و به طور خاص در مدرسه شهید صفوی در خانه های سازمانی ارتش، برگزاری یادواره شهدا، بزرگداشت عملیات ثامن الائمه ، برگزاری مسابقات تیراندازی یبه میزبانی لشگر ، شرکت در گلباران مزار شهدا ، مراسم روز سرباز، محفل انس با قران، گرامیداشت فرماندهان ثامن الائمه و بهره برداری از کتابخانه مجهز و مکانیزه در سطح لشگر نیز از برنامه های در نظر گرفته شده در طول هفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار