مدیرکل آموزش و پرورش یزد:
یزد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان ضرورت شادی و نشاط اجتماعی در واحدهای آموزشی گفت: رقابت های فردی و برگزاری آزمون های متعدد در دوره ابتدایی شادی و نشاط اجتماعی را در میان دانش آموزان تبدیل به اضطراب و هیجان می کند.
کد خبر: ۶۵۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 22 September 2018

عباسعلی دانافر روز شنبه در مراسم غنچه ها و شکوفه ها که در دبستان شهید بستانی ناحیه 2 یزد برگزار شد، یکی از برنامه های وزارتخانه را حذف آزمون های متعدد در مقطع ابتدایی ذکر کرد و افزود: برگزاری هرگونه آزمون و استفاده از کتاب های کمک درسی در دوره ابتدایی ممنوع است.
وی تاکید کرد: دانش آموزان مقطع ابتدایی باید در مدرسه لذت یادگیری را تجربه کنند، آنچه موجب می شود که آنها این لذت را از دست دهند باید حذف شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: والدین بدانند، مدرسه خوب ، مدرسه ای نیست که بیشترین قبولی در مدارس خاص یا غیره داشته باشد بلکه مدرسه ای موفق است که بتواند دانش آموزان را مهارت محور تربیت کند.
به گفته وی شعار سال تحصیلی 98 - 97 « مدرسه زندگی ، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی» انتخاب شد که باید برنامه ها و رویکردها در چارچوب این شعار و شادابی در مدارس باشد.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید، برنامه های خاصی برای سه سال اول دوره ابتدایی از سوی وزارتخانه در نظر گرفته شد ، اظهار داشت: در این سه پایه تحصیلی به جای مشق شب، تکالیف مهارت محور، مشارکتی و پژوهشی جایگزین می شود.
وی ادامه داد: والدین باید به مدارس و معلمان کمک کنند تا تغییر و اصلاح نگرش جامعه نسبت به آموزش و پرورش و مدرسه اصلاح شود.
همزمان با سراسر کشور امروز زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور 26 هزار و 211 هزار دانش آموز کلاس اول (شکوفه ها) و 18 هزار و 630 نوآموز پیش دبستانی (غنچه ها ) در استان به صدا در آمد.
آنها همراه با والدین خود در حالیکه شاخه های گل در دست داشتند با شور و اشتباق زیادی وارد مدرسه شدند.
امسال به رسم هر سال غنچه ها و شکوفه ها یک روز زودتر در مدرسه حاضر شدند تا با فضای کلاس درس و معلم آشنا شوند که به دلیل همزمانی آغاز سال تحصیلی و ایام سوگواری سالار شهیدان جشن شکوفه ها و غنچه ها برگزار نشد.
خوش آمدگویی توسط اولیای مدرسه، گذر از طاق نصرت و عبور از زیر قرآن کریم، تقدیم شاخه گل به نوآموزان هنگام ورود به کلاس و اجرای برنامه شاد توسط مربیان از جمله برنامه های روز شکوفه ها بود.
جشن غنچه ها در پیش دبستانی سرای دانش یزد برپا شد.
مدارس کشور در تمام مقاطع تحصیلی، فردا یکشنبه (اول مهر) بازگشایی می شود و در سال تحصیلی جدید حدود 250 هزار دانش آموز در یزد راهی کلاس های درس می شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار