معاون متوسطه آموزش‌وپرورش یزد:
معاون متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به اینکه رویکرد آموزش‌وپرورش به‌کارگیری معلم زن جهت تدریس در دبیرستان‌های دخترانه است، گفت: در اغلب شهرستان‌ها با مشکل کمبود دبیر زن مواجه‌ایم.
کد خبر: ۶۵۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 22 September 2018

منصور ارجمندی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های در دست اجرای وزارت آموزش‌وپرورش و اداره کل استان حذف دبیر مرد در کلاس‌های دخترانه در دوره‌های اول و دوم متوسطه است، گفت: سال‌هاست که این برنامه وجود دارد و با برآورد نیروهای موجود و نیاز مناطق سعی شده با برنامه‌ریزی در استخدام‌ها، به‌کارگیری‌ها، حق‌التدریس دبیران زن و غیره به این سیاست برسیم.

وی افزود: در سال‌های مختلف این ممنوعیت به اشکال مختلف دنبال شده است و در این چند سال گذشته به این موضوع به شکل جدی‌تری نگاه شده است.

معاون متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد بابیان اینکه در اغلب شهرستان‌ها با مشکل کمبود دبیر زن مواجه هستیم، تصریح کرد: به‌طورکلی در شهرستان‌های اشکذر، بهاباد، تفت، خاتم، زارچ، مروست و نیر این مشکل جدی‌تر و حادتر است.

ارجمندی اظهار داشت: در چند سال اخیر کاهش اعتبارات شدیدی داشته‌ایم؛ اما در طول سال تحصیلی با برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی، رفع اشکال و غیره سعی شده در راستای توانمندی گامی مؤثر برداشته شود.

به گفته‌ی این مقام مسئول در مواردی که در برخی از مناطق آموزشی به هیچ شکل نتوانیم دبیر مرد تأمین کنیم، با مجوزهای موردی و با محدودیت‌های متعدد بالاجبار دبیر مرد در کلاس دخترانه تدریس می‌کند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در پایان رویکرد آموزش‌وپرورش استان را به‌کارگیری معلم زن جهت تدریس در دبیرستان‌های دخترانه دانست و خاطرنشان کرد: این رویکرد باعث آرامش روحی و روانی و اخلاقی بیشتر دانش آموزان و دبیران می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار