رییس میراث فرهنگی شهرستان اردکان از مشارکت چشمگیر مردم اردکان در اجرای طرح‌های مرمت و احیای بافت تاریخی خبر داد و اجرای 180 طرح از ابتدای سال تاکنون را از مهمترین اقدامات مشترک میراث فرهنگی، شهرداری و مردم دانست .
کد خبر: ۶۵۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 23 September 2018

 «حمید مشتاقیان» با اشاره به بافت تاریخی اردکان به عنوان یکی از منسجم‌ترین بافت‌های تاریخی استان، اظهار کرد: بافت تاریخی اردکان علاوه بر انسجام، به دلیل سکونت مردم بافتی زنده و پویاست و تاكنون نيز دستخوش كمترين تغييرات شده به طوري كه میزان تخریب در این بافت بسیار ناچیز بوده است .

وی در مورد اقدامات میراث فرهنگی در مورد احیای اين بافت تاریخی، تصریح کرد: علاوه بر طرح‌های بدنه‌سازی و کف‌سازی كه در تمامی بافت تاریخی اردکان اجرا شده است، طرح‌هایی مانند مرمت، ساماندهی نورپردازی و کف‌زني نيز در بافت در حال انجام است.

این مسئول مشارکت چشمگیر مردم اردکان در مرمت و احیای اين بافت تاریخی در قابل طرح مرمت خانه‌های ایرانی را بسیار کم نظیر دانست و گفت: مشارکت مردم به گونه‌ای بوده که ماهانه به طور متوسط 30 طرح مشارکتی در بافت تاریخی اردکان با کمک دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و مردم عملياتي شده است .

مشتاقيان در مورد احیای و مرمت مناطق ثبتی خارج از محدوده‌ي بافت تاریخی نیز بیان کرد: هر چند اعتبارات بسیار کم است اما تاكنون هشت بناي تاریخی ثبت شده در خارج از بافت تاریخی اردكان با حمایت و کمک‌های مردمی مرمت شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار