رئیس اتحادیه میوه‌فروشان یزد:
رئیس اتحادیه میوه‌فروشان استان یزد با اشاره به افزایش قیمت میوه‌های موجود در بازار، گفت: خشکسالی و سرمازدگی در سال گذشته علت اصلی گرانی میوه در سال جاری است.
کد خبر: ۶۵۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 23 September 2018

 حسین مشرف با اشاره به اینکه میوه‌های سردرختی تاکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: قیمت این میوه‌ها نسبت به ماه‌های قبل افزایش قیمتی نداشته است.

وی بابیان اینکه میوه‌های مانند هلو، سیب‌درختی، هندوانه، خربزه و انگور ریش‌بابا نرخشان در این ماه نسبت به ماه‌های گذشته پایین‌تر آمده است، افزود: از میان کلیه میوه‌های سطح بازار، میوه‌های سردرختی نسبت به صیفی‌جات و سبزی‌ها بالاترین نوسان قیمت را داشته‌اند.

به گفته‌ رئیس اتحادیه میوه‌فروشان استان یزد کل میوه‌های سردرختی تا ۱۰ درصد نوسان قیمت داشته است و مغازه‌های سطح شهر مجاز به افزایش ۳۰ درصدی قیمت میوه‌ها هستند.

مشرف با اشاره به اینکه قیمت کلیه میوه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اظهار داشت: سرمازدگی، خشک‌سالی، فراوان بودن میوه در سال گذشته باعث شده قیمت میوه در سال جاری افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول ادامه داد: هندوانه به دلیل کم بودن و سرمازدگی و آفت در اول سال جاری، نرخ آن بالاتر رفت و سبزی‌خوردن و سبزی خورشتی به دلیل خشک‌سالی و پایین آمدن سطح کِشت قیمت آن نسبت به سال گذشته افزایش پیداکرده است.

وی دلیل افزایش قیمت صیفی‌جاتی به‌مانند گوجه را، صادرات آن دانست و ابراز داشت: دولت در حال حاضر جلوی صادرات آن را گرفته و چون ارزش پول کم شده، بیشتر برای صادر کردن میوه رغبت پیدا می‌کنند.

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان استان یزد با اشاره به اینکه به دلیل کمبود میوه در سال جاری نسبت به سال گذشته، تقاضای خرید از سوی مردم برای خرید میوه کمتر شده و دلیل آن گرانی میوه است، اذعان داشت: بعضی از اقلام به‌مانند سیب‌درختی، گوجه، هندوانه و سیب‌زمینی مطمئناً باید جلوی صادرات آن گرفته شود تا در سال جاری به مشکل برنخوریم و به دلیل گرانی دلار میوه‌ای هم نمی‌توان از خارج وارد کرد، چون باید باقیمت‌های بالایی به فروش برسد و مقرون‌به‌صرفه نیست.

مشرف بابیان اینکه صادرات میوه‌ها باید کنترل‌شده باشد، یادآور شد: هر هفته اتحادیه از واحدهای صنفی بازرسی و نظارت می‌کند و نیز بازرسی‌های مشترکی بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اتاق اصناف وجود دارد و با متخلفان برخورد و تا حدودی قیمت‌ها کنترل می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به قیمت سبزی‌ها و صیفی‌جات موجود در بازار، تصریح کرد: سبزی‌خوردن و خورشتی از هزار و ۳۰۰ تا دو هزار و ۳۰۰ تومان، سیب‌زمینی از هزار و ۷۰۰ تا دو هزار و ۱۰۰ تومان، پیاز از ۶۰۰ تا هزار و ۱۵۰ تومان، کاهو از هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۳۰۰ تومان، لوبیا سبز از سه هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار تومان، کلم قرمز از ۵۵۰ تا هزار تومان و فلفل دلمه‌ای از دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه میوه‌فروشان استان یزد در پایان قیمت عمده میوه موجود در سطح میدان‌ها استان را این‌گونه اعلام کرد: هندوانه در میدان‌ها به‌صورت عمده از ۴۰۰ تا ۸۳۰ تومان، خربزه از هزارتا دو هزار تومان، هلو از دو هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، شلیل از سه هزار و ۵۰۰ تا ده هزار تومان، موز از نه هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، انگور از ۷۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ تومان، لیموترش از شش هزارتا هشت هزار تومان و خیار از هزارتا دو هزار تومان به فروش می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار