معاون استاندار یزد تأکید کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بر توجه به مهارت محوری، توازن شغلی و توسعه توانمندی‌های علمی در تدوین سند آمایش علم و فناوری استان یزد تاکید کرد .
کد خبر: ۶۵۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 23 September 2018

«علی زینی‌وند» در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، اظهار کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید جهت‌دهی خوبی نسبت به فعالیت‌های آموزشی مبتنی بر شیوه‌های مهارتی و متناسب با نیازهای کشور صورت گرفته است .

وی افزود: در مسیر توسعه استان دانشگاه‌ها باید از حالت تک بعدی خارج شده و به اتاق فکر بخش‌های مختلف تبدیل شوند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد تصریح کرد: ایجاد گفتمان نسبت به موضوعات فناورانه و دانش بنیان استان را به مرحله پذیرش موضوع از سوی جایگاه‌های متنوع و حرکت در این راستا نزدیک می‌کند .

زینی‌وند گفت: تدوین سند آمایش علم و فناوری استان برای رسیدن به نقشه راهی روشن و برنامه‌هایی منسجم در این حوزه ضروریست و در تهیه این سند مولفه‌هایی از جمله توسعه توانمندی‌های علمی و توازن شغلی نیازمند توجه می‌باشند .

وی افزود: تاکید بر شرایط زیست محیطی به ویژه آب، در نظر گرفتن پتانسیل‌های شاخص بخش کشاورزی از جمله کشت‌های کم آب خواه و پرورش اسب به عنوان ظرفیتی فعال نیز از دیگر ابعاد مهم در تدوین این سند به حساب می‌آیند .

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مشاغل دانش بنیان و نوپا نیز از شاخص‌های دیگر برای تدوین سند آمایش علم و فناوری در استان یزد محسوب می‌شوند و نهادهای موثر نیز باید برای همسو شدن با تغییرات بر آمده از این حوزه برنامه‌های پیش رو را بروزرسانی کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار