رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان گفت: تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش آموزان نمی‌تواند آنان را برای زندگی آینده آماده کندمهارت در فرآیند تعلیم و تربیت را افزایش دهیم.
کد خبر: ۶۵۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 24 September 2018

نسرین سبحان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان در جمع هنرآموزان هنرستان هنر‌های زیبای دخترانه شفق این هنرستان گفت: نسل امروز آینده ساز فردای کشور است و دانش سیال امروز، توسعه فراگیرتکنولوژی و تغییرات سریع در عرصه علم و فناوری در جهان، نیازمند ساختن نسلی کارآمد و با مهارت برای آینده است.

سبحان افزود: مهارت آموزی در نظام‌های آموزشی پیشرفته جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش آموزان نمی‌تواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند.

وی ادامه داد: برای پرورش نسلی کارآمد که بتواند آینده روشنی را برای کشور رقم زند، باید به فکر راه‌های افرایش مهارت افراد در فرآیند تعلیم و تربیت بود.

سبحان افزود: یکی از مهم‌ترین گام‌ها در مسیر تغییر نگاه نمره محور حاکم بر نظام آموزشی، افزایش درک دانش آموزان نسبت به مهارت آموزی است.

وی گفت: تحول در روش‌های آموزشی و محتوای کتاب‌های درسی از محور‌های مهم دیگر برای توانمندسازی هرچه بیشتر دانش آموزان است که همواره از سوی کارشناسان آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد و در هنرستان‌ها خوشبختانه پایه مهارت اموزی اموزش داده میشود و بسیاری از دانش آموزان با مهارت متناسب با سلایق و علاقه خود از این مرحله از تحصیل خود عبور کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان گفت: خوشبختانه در هنرستان هنر‌های زیبای دخترانه شفق ۸۰ دانش آموز و ۵ کادر دفتری؛ ۳۰ معلم مشغول می‌باشند و حائز رتبه‌های خیلی خوبی در مسابقات فرهنگی و هنری در جشنواره‌ها می‌باشد. امسال رتبه‌ی ۱۵۷ طراحی لباس در دانشگاه تهران را این هنرجویان کسب کرده اند.

وی افزود: در سال جدید رشته‌های هنر‌های تجسمی، گرافیک و نقاشی ثبت نام داشته اند که در گرافیک ۲۰ نفر و در رشته نقاشی ۱۲ نفر ثبت نام شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار