جانشین بیمارستان صحرایی مهریز:
جانشین پنجمین بیمارستان صحرایی مهریز گفت: پنجمین بیمارستان صحرایی و فوق تخصصی در خورمیزات مهریز از تاریخ ۳۱ شهریور الی شش مهر ماه برپا می شود.
کد خبر: ۶۵۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 24 September 2018

 محمدرضا قاسمی راد اظهار کرد: هرساله به همت بسیج جامعه پزشکی یزد مانور واقعی و میدانی در قالب بیمارستان صحرایی در محرم ترین نقطه شهر یزد و در مناطقی که نیاز به پوشش مناسب در مواقع بحران دارد برگزار می شود.

قاسمی راد ادامه داد: امسال تصمیم گرفته شد که این بیمارستان در یکی از شهرستانهای استان یزد برگزار شود.

وی تصریح کرد: از افتخارات جامعه پزشکی استان یزد است که هر ساله با همت تمامی پزشکان مانوری تحت عنوان بیمارستان صحرایی برگزار و خدماتی درقالب جهادی به مردم ارائه می شود و هر ساله تجربیات بیشتری بدست می آید.

جانشین پنجمین بیمارستان صحرایی مهریز گفت: هدف از برپایی بیمارستان صحرای تنها یک مانور نیست که در مدتی خاص انجام و تمام شود بلکه مهمترین هدف این است که اگر در شرایط و بحران خاص قرار بگیریم که ناخواسته و غیر قابل پیش بینی بر ما تحمیل شود امادگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید مراکزی با زیر ساختهای خاص در اختیار داشته باشیم که در این شرایط بیشترین خدمات را در کمترین زمان ارائه کنیم.

قاسمی عنوان کرد: با این هدف شهرستان مهریز و منطقه خورمیزات انتخاب و این امکان خاص برای شهرستان مهریز مهیا شد که مکانی با تمامی زیر ساختهای اولیه آماده شود تا بتوان در شرایط بحران بتوان از ان استفاده کرد.

جانشین بیمارستان صحرای مهریز با اشاره به اینکه قرار نیست بعد از مانور امکانات اولیه جابجا شود، گفت: خیلی خوب است که به صورت دوره ای یک کار جهادی به این وسعت انجام شود و جوابگوی توقعات مردم باشیم.

وی ادامه داد: جدا از بحث اصلی بحث خدمات رسانی در چهار روز را داریم و سعی می کنیم مانور را به نحواحسن با شرایط خاص در این بیمارستان اجرا کنیم.

قاسمی گفت: بیش از ۲۶ متخصص، شش پزشک عمومی و دو پزشک طب کار در این مدت با بیمارستان صحرایی همکاری می کنند و تمامی مراحل صفر تا ۱۰۰ بیمار را به طور رایگان انجام خواهند داد. همچنین در صورتی که بیمار نیاز به بستری داشته باشد با برنامه ریزی به مراکز بیمارستانی به طور رایگان ارسال خواهد شد.

جانشین پنجمین بیمارستان صحرایی مهریز تصریح کرد: جامعه پزشکی اعم از دولتی و خصوصی در این مانور همکاری خواهند داشت و پیش بینی می شود بیش از ۱۶ هزار نفر از خدمات این بیمارستان استفاده کنند.

پنجمین بیمارستان صحرایی و فوق تخصصی در خورمیزات مهریز از تاریخ ۳۱ شهریور الی شش مهر ماه برپا می شود. این بیمارستان مجهز به ۵۰ چادر، چهار کانکس، یونیت دندانپزشکی، اتاق عمل، چادر اتاق بستری خواهران و براداران و چادرهای ویژه فعالیت های فرهنگی و آموزشی و همچنین طب کار رایگان و داروخانه با داروهای ایرانی در دسترس افراد است.

شهرستان مهریز با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار