بیش از 37 هزار مددجوی نیازمند در قالب 20 هزار و 140 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند كه از این تعداد 14 هزار و 879 خانوار با جمعیت 22 هزار نفر معیشت بگیر تحت حمایت هستند .
کد خبر: ۶۵۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 25 September 2018

«محمدحسین جمال پور» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به رویکرد کمیته امداد در ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان، گفت: ارتقای کمی و کیفی خدمات حمایتی در زمینه مسکن، آموزش و معیشت نیازمندان، توسعه پوشش بیمه‌های اجتماعی، اولویت دادن به ارائه خدمات حمایتی به صورت قرض‌الحسنه، توسعه خدمات تخصصی مددکاری و مشاوره با رویکرد پیشگیرانه و توجه به نظام جامع سلامت مددجویان از جمله رویکردهای کمیته امداد در ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان است .

وي با بیان این که در شش‌ ماهه نخست امسال 18 میلیارد و 602 میلیون تومان کمک معیشت به جامعه هدف تحت حمایت پرداخت شد، افزود: معیشت ماهیانه پرداختی به مددجویان تحت حمایت ترکیبی از کمک معیشت تخصیصی کمیته امداد و همچنین کمک واریزی از محل هدفمندی یارانه‌هاست و مددجویان تحت حمایت علاوه بر این کمک‌ها یارانه دولت را نیز دریافت می‌کنند .

اين مسئول با اشاره به میزان کمک معیشت پرداختی به خانوار تحت حمایت، گفت: خانوارهاي یک‌ نفره تحت حمایت ماهیانه 161 هزار و 500 تومان، دو نفره 275 هزار و 500 تومان، سه‌ نفره 360 هزار تومان، چهار نفره 466 هزار و 500 تومان و پنج‌نفره به بالا 516 هزار و 500 تومان کمک معیشت دریافت می‌کنند .

جمال‌پور با اشاره به این که بیشتر مددجویان معیشت بگیر تحت حمایت را افراد سالمند تشکیل می‌دهند، افزود: بیش از 37 هزار مددجوی نیازمند در قالب 20 هزار و 140 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از این تعداد 14 هزار و 879 خانوار با جمعیت 22 هزار نفر معیشت بگیر تحت حمایت هستند .

وی یادآور شد: در سال گذشته 75 میلیارد و 584 میلیون تومان کمک بلاعوض در بخش‌های مختلف حمایتی از جمله پرداخت کمک به مددجویان، ارائه خدمات حقوقی، کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، پرداخت بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی، کمک به امر ازدواج مددجویان، کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان تحت حمایت از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی به مددجویان تحت حمایت استان یزد پرداخت شد .

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در پايان افزود: علاوه بر ارائه کمک‌های بلاعوض ارائه‌شده به مددجویان در سال گذشته حدود 9 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه و بیش از 28 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال نیز به جامعه هدف تحت حمایت اعطا شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار