رئیس اتحادیه صنف پلاستیک یزد:
رئیس اتحادیه صنف پلاستیک یزد گفت: از ابتدای امسال تاکنون قیمت ظروف یک بار مصرف و پلاستیکی افزایش سه الی چهار برابری داشته است.
کد خبر: ۶۵۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 25 September 2018

 علی کارگردهقانی با بیان اینکه این اتحادیه فروشندگان ظروف یکبار مصرف، مقوایی، مس و روی نیز شامل می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون قیمت ظروف یک بار مصرف و پلاستیکی افزایش سه الی چهار برابری داشته است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه این ظروف در داخل تولید می‌شود، ادامه داد: نوسانات دلار موجب افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف شده است و همه افزایش قیمت دلار را بهانه‌ای برای افزایش قیمت اجناس کرده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف پلاستیک یزد عنوان کرد: مواد اولیه ظروف یکبار مصرف، داخلی است و طبق چیزی که اطلاع داریم یکی از ترکیبات برای ساخت آن از خارج وارد می‌شود با این حال همزمان با افزایش قیمت دلار، قیمت این ظروف نیز افزایش می‌یابد و حتی در یک لحظه چند بار با افزایش قیمت مواجه بودیم.

کارگر دهقانی تصریح کرد: قیمت‌ها سرسام آور شده است و متاسفانه هیچ کنترلی روی قیمت‌ها انجام نمی‌شود، باید توسط مسئولان بالادستی و مقامات بالا کنترل صورت گیرد و متاسفانه در این وضعیت نابسامان دلار مسئولان استان کاری نمی‌توانند از پیش ببرند.

وی گفت: در ایام خاصی مانند محرم که تقاضا برای خرید ظروف یکبار مصرف بیشتر می‌شود، تولیدکنندگان کمتر تولیدات خود را عرضه می‌کردند تا افزایش قیمت پیدا کند و یا محصولات خود را دپو می‌کنند چرا که با این وضعیت نوسانات ارز هر چه دیرتر جنس عرضه شود با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه صنف پلاستیک یزد با اشاره به تخلفاتی که در زمینه افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف انجام می‌شود، ادامه داد: بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت معدن تجارت در این زمینه فعال هستند اما باید شکایت در خصوص گرانی و تخلف‌ها انجام شود تا بررسی و به آن رسیدگی شود.

وی گفت: باید کارشناسان و مسئولان تصمیم‌‌گیری اصولی داشته باشند و با جدیت در این زمینه وارد شوند به طوری که مواد اولیه با قیمت واقعی به دست تولید‌کننده‌ها برسد، سپس تولیدات با نرخ تعیین شده از تولید کننده به دست بنکداران برسد، بنکداران نیز به دست مغازه‌دار برسانند و مغازه‌داران نیز جنس را با سود قانونی به مصرف کننده عرضه کنند و در این روند دست واسطه‌ها و رابطه‌ها قطع شود.

منبع: یزد آوا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار