عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به فرارسیدن پاییز و شیوع ابتلا به آلرژی، رعایت برخی نکات ساده را به عنوان روش‌هايي موثر در پیشگیری از علائم آلرژی فصلی توصيه مي‌كند.
کد خبر: ۶۵۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 25 September 2018

«سیدکاظم کاظمینی» از فصل پاییز به عنوان مولد انواع آلرژی و حساسیت‌ها ياد مي‌كند و مي‌گويد: آلرژی و انواع حساسیت‌ها علائمی مانند خارش‌های پوستی، آبریزش بینی، تنگ شدن مجاری تنفسی و عطسه و موارد دیگری را به دنبال دارند که این علائم ناشی از بروز اشکلاتی در سیستم ایمنی بدن است .

وی اضافه مي‌كند: رفع علائم آلرژی به منزله درمان و رفع اشکالات آن نیست و در حقیقت منجر به رفع آن در ظاهر موضوع می‌شود و ممکن است مجدداً پس از مدتی علادم آن بروز پیدا کنند .

این متخصص در مورد علت شيوع این بیماری در فصول پاییز و بهار نيز تصریح مي‌كند: این دو فصل آب و هوایی سرد و خشک دارند و بيماري‌هاي آلرژيك به علت پدیده‌هایی طبیعی مانند افزایش گرد و خاک، گرده افشانی برخی گياهان و علف‌های هرز، ریزش برگ درختان و کپک زدن آن‌ها و موارد مشابه در اين ايام تشدید مي‌شدند.

وی در ادامه به روش‌هاي موثر در پیشگیری از بروز آلرژی اشاره و بیان مي‌كند: شست‌و‌شوی راه‌های هوایی از جمله بيني با استفاده از سرم نمک قبل از بروز و ایجاد علائم آلرژی، اصلاح رژیم غذایی به ویژه با پرهیز از مصرف غذاهایی پر ادویه و‌ تند و همچنين غذاهایی با طبع سرد مانند بادمجان و نوشیدنی‌های بسیار سرد از موارد ساده ولي موثر در پيشگيري از بيماري‌هاي آلرژيك است .

وي اظهار مي‌كند: افراد برای پیشگیری از آلرژی نباید در معرض مستقیم گرد و غبار و بادهای موضعی این فصل قرار گیرند، حتي‌الامكان روی برگ‌های خشک راه نروند، حداکثر مواقع از باز کردن پنجره‌های خودرو و ساختمان نیز پرهیز کنند و در بعد از ‌ظهرهایی خشک و خنک نيز كمتر از خانه خارج شوند .

کاظمینی در پايان نيز مصرف زنجبیل، سیب شیرین، انار شیرین، آب گرم و آب لیمو و عسل در صبح ناشتا را نيز برای پیشگیری از این قبيل بيماري‌ها توصیه مي‌كند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: زنجبیل ginger
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار