مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد مطرح کرد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از برگزاری اولین رویداد فناوری سلامت یزد خبر داد و گفت: در بخش اول رویداد، پنل فناوری اطلاعات و سلامت نیز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 25 September 2018

 اکرم فداکار با اشاره به برگزاری اولین رویداد فناوری سلامت یزد، گفت: فناوری اطلاعات و سلامت یکی از پنل‌های شش‌گانه این رویداد است که در بخش اول رویداد و در روزهای ۲۵ الی ۲۷ مهرماه جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: انتظار این است که همه هسته‌ها و شرکت‌های فناور، دانشجویان و تیم‌های علاقه‌مند به کارآفرینی و دارای ایده، اشخاص سیاست‌گذار و مدیران حوزه سلامت، مدیران موفق شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های بازار ساز حوزه سلامت، سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر و مدیران مراکز رشد سلامت و پارک‌های علم و فناوری حوزه سلامت در این پنل شرکت کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان اینکه در این پنل‌ها به بحث و بررسی پیرامون معضلات و چالش‌های این حوزه پرداخته خواهد شد، اظهار داشت: هم‌زمان با این رویداد، نمایشگاه جانبی نیز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به حضور در این نمایشگاه می‌توانند برای دریافت غرفه از طریق دبیرخانه اقدام نمایند.

فداکار بیان داشت: با توجه به رشد روزافزون فناوری‌های جدید در عرصه‌ی مراقبت سلامت و نقش آن‌ها در بهبود کیفیت خدمات این حوزه، استفاده از فناوری اطلاعات برای سلامت و مراقبت‌های بهداشتی نیز گسترش یافته و رشته «فناوری اطلاعات سلامت» در برخی از دانشگاه تدریس می‌شود.

دبیر علمی پنل فناوری اطلاعات رویداد فناوری سلامت یزد، بهبود کیفیت یا اثربخشی مراقبت بهداشتی، افزایش بهره‌وری یا کارآمدی مراقبت بهداشتی، پیشگیری از خطاهای پزشکی، کاهش هزینه‌های مراقبت، افزایش راندمان اداری و فرایندهای کار بهداشت و درمان، گسترش ارتباطات در میان متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و گسترش دسترسی به مراقبت‌های مقرون‌به‌صرفه را از نتایج و مزایای استفاده گسترده و مداوم از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت دانست.

وی با اشاره به همکاری‌های مشترک وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت در تهیه سند مشترک تحول دیجیتال در بخش سلامت، تصریح کرد: تکمیل اتصال همه مراکز بهداشت روستایی به شبکه و اتصال سامانه‌های درمانی به بانک اطلاعاتی سایر دستگاه‌ها از دیگر فعالیت‌های مشترک بین دو وزارتخانه است.

این مقام مسئول تأکید کرد: با توسعه خدمات الکترونیک سلامت بسیاری از هزینه‌های دولت در این زمینه کمتر خواهد شد.

گفتنی است اولین رویداد فناوری سلامت یزد، رویداد مهم کارآفرینی و فناوری اختصاصی حوزه سلامت است که در دو بخش و در دو هفته برگزار خواهد شد. در بخش اول رویداد، پنل‌های تخصصی برگزار می‌شود. همچنین استارتاپ سلامت، بخش دوم این رویداد است که در روزهای ۲ الی ۴ آبان ماه، برگزار خواهد شد.

دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در رویداد از طریق نشانی http://health-event.ir امکان‌پذیر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار